Franz Kafka | Milena'ya Mektuplar

 
Bir insanın yalnızlıktan çekip çıkaranı bazen yazılmış birkaç cümle olur. Kafka'nın önce arkadaş, sonra aşık, sonra da yabancı olma çabalarını kendi sözleriyle okumak farklı bir deneyim oldu benim için açıkçası. Böyle içime işleye işleye, yer yer kalbim kırılarak okudum. Belki duygusal bi dönemimdi çok emin değilim ama sevdiği kadına karşı mektubunu "senin" diye imzalayan, benim tüm benliğim aslında sana aşık tarafımdan ibaret demeye getiren adamın sözlerinden de etkilenelim bir zahmet! Tüm melankolik hallerine rağmen boğmadan kendini okutan kitap 400 sayfa. Bendeki baskısı Panama Yayıncılıktan. Bu sevimli kapağa tav olup elime aldığımı, arka kapağını okuyunca da direkt ödemek için yanıma aldığımı itiraf etmek zorundayım. Kitabın D&R fiyatı 15 TL. Dönüşümü yazan Kafka'nın kalbine dokunmak isterseniz deneyin derim. Kitaptan bir bölüm yazmazsam içimde kalır;
Sana bugün Fakir Çalgıcı'yı gönderiyorum. Benim için şu anda çok anlam ifade etmese de, bir zamanlar etmişti. Bilakis öylesine Viyana diliyle yazılmış, öylesine ahenksiz, iç karartıcı olduğu, Halk Bahçesi'nde bize baktığı için, (bize! Yanımda yürüyordun, bir düşünsene, yanımdaydın) öylesine bürokratik olduğu ve işini yapan bir kızı sevdiği için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎