Selçuk Aydemir | Mahalleden Arkadaşlar

Uzun zamandır hiçbir kitaptan bu kadar keyif almadığımı itiraf etmek zorundayım. Selçuk Aydemir kitabın henüz başında anlatıyor; Selçuk, Ferhat Şensoy'un bir kitabını alır bir sahaftan. İstanbul şartlarında yakın sayılacak bir tramvay yolculuğu yapacaktır ve aldığı Ferhan Şensoy kitabını okumaya başlar. Selçuk varacağı yere ulaşır fakat tramvaydan inmez. Ta ki kitap bitene dek. Kitabı bitirdikten sonra kitabı aldığı kitapçıya gider ve bu kez Ferhan Şensoy'un tüm kitaplarını alır (bir cümlede kitap kelimesini geçirme rekoru artık bende, dağılın.). Ve Selçuk için hayatının kırılma noktalarından birisi Ferhan Şensoy okumaya başladığı o gündür. Devam ediyorum...
Selçuk kitapta 9 yaşındaki halinin mahalle çete kurarak yaşadığı maceraları anlatmış. Tabii kendine has o tatlı dili ve en komik halleriyle. 90'larda çocuk olmak klişelerinin hiç eskimediğini düşünenlerdenseniz, enfes bir kitap sizi bekliyor. Ve siz henüz bu kitabı okumayanlar, yaşayacağınız bu deneyimi hala yaşamamış olduğunuz için çok şanssız, fakat yaşayabilecek olduğunuz içinse çok şanslısınız (Allahım nasıl cümleler kuruyorum bugün). 

İtiraf etmek gerekirse kitapla ilgili beklentim çok yüksekti ve bu sebeple de hayal kırıklığı yaşamaktan korkuyordum. Ama kitabı elime aldım ve ara bile vermeden 83 sayfa okudum. Sonra sırf bitmesin diye zorla bıraktım. Sonra ertesi gün yine bitmesin diye hiç okumadım. 3. günün akşam üzeri, iş yerinde, masamın yanında, gizli gizli, kitabı okudum ve bitirdim. Kitabı iş yerinde okumak kadar otobüste okumak da zor oldu benim için zira kahkaha attığım yerler sebebiyle etrafımdaki insanların "aha sonunda kırdı kafayı" diye düşündüklerine eminim. Spoiler vermeden söyleyeceğim, kitabın son cümlesinde o kadar tatlı bir ayrıntı vermiş ki Selçuk, kitap bitti diye üzülemedim bile. "Yaaaaaaaaağğğ" ♥_♥ modunda kaldım resmen. 

Kardeş Payı bittikten sonra yazdığım veda yazısında "Selçuk Aydemir yazsın, Ahmet ve Murat oynasın, Serap da izlesin" demiştim. Görüyor ve artırıyorum. Selçuk Aydemir yazsın, Ahmet ve Murat'ın oynaması için yazdıysa Ahmet ve Murat oynasın, Ahmet ve Murat'ın oynaması için yazmadıysa kitap olsun, Serap izlesin, okusun, böyle zevkten bayılsın. Kitap 224 sayfa ve D&R fiyatı 14 TL.

Ve son söz duyduğum, takip ettiğim, okuduğum kadarıyla Selçuk ikinci kitabını da hazırlıyormuş ve kitabın adı da Liseden Arkadaşlar olacakmış. Hemen yazsın zira Mahalleden Arkadaşlar'a doyamadım ben.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎