Kuyucaklı Yusuf | Sabahattin Ali

Kuyucak'ta teröristlerce öldürülen bir anne babanın evladı Yusuf. Anne babasının ölümüne şahit oluyor. Dönemin kaymakamı Selahattin Bey tarafından evlat edinilir Yusuf. Fakat üvey annesi Şahinde tarafından bir türlü kabullenilmez. 1900lü yılların başında Anadolu'da birkaç kaza ve ilçede yaşananlar ve çizilen profil, kitaptaki temayı destekler nitelikte. Öyle ki, ileri gelenler idarecileri çıkarları için köşeye sıkıştırıyorlar, halkın geçimi sadece tarımla, o da yıllık şekilde ve işler iyi gittiği takdirde kazanıyorlar, ileri gelenlerin işledikleri suçlar bastırılıyor falan... Aslında işler çok da değişmemiş geride bıraktığımız yüz yılda. Kitaptaki bana göre tek ofsayt Kübra karakterinin havada kalması. Kitapta da dendiği gibi Yusuf'un hayatına geldikleri gibi hızla çıkıp gittiler. Benim için sürpriz oldu. Kitap ona bağlanacak diye bekledim durdum sanırım ama yok, hüzünlü şekilde bitti yazık ki. Bana Venedik Yayınları baskısı hediye edildi kitabın bu yüzden fiyatı mevcut değil 221 sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎