Kızıl | Stefan Zweig

Bu kitabı verdiğim bir arkadaşım hıçkıra hıçkıra ağladığını anlatmıştı bana. Okurken biraz tedirgindim. Fakat ağlayacağım yer bir türlü gelmedi. Meğer, onun zülfüyarine dokunan bana dokunmamış. Rahmetli öyle güzel yazmış ki yine, arkadaşımı ağlatan kitap beni hikayenin içinde sarıp sarmalayarak dinlendirdi. Kitapta Berger isimli bir karakterimiz var. Kendisi bir doktor adayı, ailesini bırakıp okumaya Viyana'ya gidiyor. Bir pansiyonda yaşamaya başlıyor. Fakat aileden ilk kez ayrılan, yalnızlığı ile baş başa kalan ve hayatı altı üstüne gelen bir genç adam oluveriyor. Hayatı hiç istemediği yerler savrulup gidiyor ve yazık ki kötü son bizi bekliyor. Zweig'i okumayı çok seviyorum. Fakat bazen öyle umutsuz şekilde gerçekleri yüzüne çarpıyor ki insanın, içimdeki polly (pollyanna) ölümün eşiğine geliyor. Kitaplarını okudukça algıdaki seçicilik mi nedir bilmiyorum, intihara gidişini okuduğumu hissediyorum o pesimist havayı kokladıkça... Kitabın bendeki baskısı İş Bankası Kültür Yayınlarından, 72 sayfa ve 6,50 TL. Okumayı ihmal etmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎