Toprak | Buket Uzuner



Olmasını hayal ettiğimiz ülke profili çiziliyor kitapta. Tarihi eser kaçakçılığını engellemeye çalışan gazeteciler, çevreyi kurtarmaya çalışan gençler, gençlere ve düşüncelerine sahip çıkan idari amirler... Kitabın genelinde çok duygulandım. Aslında duygusal bir kitap da değildi. Ama çizilen profil o kadar ütopik o kadar gerçeküstüydü ki keşke olsa dedim istemsizce. Kitap serinin ikinci eseriymiş. İlk kitapta baş karakterimiz Defne Kaman Su adıyla çıkmış. Ben direkt ikinci kitap olan Toprak'tan başladım, Su'ya döneceğim. Topraktan geldik toprağa gideceğizin değişik bir versiyonu oldu bu. Goygoyu bırakıp kitaba dönüyorum. Defne Kaman isimli gazeteci Hitit Uygarlığı ile ilgili bir yazı dizisi hazırlamak üzere Çorum'a gelir. Gelişinin üstünden birkaç gün geçtikten sonra da kaybolur. Kitap Defne'nin başına gelenlerden bahsediyor genel olarak. İçerisinde yer yer mitoloji de bulunuyor ve zaman zaman merak duygusunu körükleyerek bir çırpıda okutuyor kendisini. Benim araya sınavlar falan girince elimde biraz süründü ama güzel kitap. Everest Yayınlarından çıkmış, 560 sayfa ve 25 TL. Ama D&R'larda falan "okumayan kalmasın" kampanyası ile 15 TL'ye satılıyor ben de o kampanya ile aldım, tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎