Su | Buket Uzuner

Bir türlü karar veremiyorum, kitabı sevdim mi sevmedim mi... Toprak'ı okurken bu tereddüde düşmemiştim oysa. Öyleyse kitabın artı ve eksilerini çıkaralım. Kitabın olumsuz yanları; Komiser Ümit karakterinin hayalini kurduğu iznin her beş sayfada bir tekrar edilmesi çok gözüme battı. Dere kenarında su sesiyle huzur bulacağı hamak sefasını çok sık görmek biraz baydı beni. Kitap fantastik geldi ki ben fantastik kitap da film de pek sevmem. Son olarak Buket Uzuner'in önceki kitap ve karakterleri sıklıkla tekrarlandı. Ürün yerleştirmeden de pek hoşlanmadım özetle. Kitabın sevdiğim detayları; efsaneleri ve özellikle Kutadgu Bilig'den sıkça bahsedilmesi çok iyiydi. Kutadgu Bilig okumak istedim ve muhtemelen de edineceğim. Yukarıdaki tekrarları saymazsak kitabın akıcı bir dili var. Okurken keyif veren cinsten hem de... Verdiği mesajlar epey olumlu. Çevrecilik, hayvan hakları, kadın cinayetlerinin göz göre göre örtbas edilişi kitaptaki diğer güzel detaylar. Dediğim gibi, aradayım. Ama Defne Kaman'ın Ateş ve Hava kitaplarını da okumak isterdim. Everest Yayınlarından çıkan kitap 344 sayfa ve 22 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎