Umut | Ayşe Kulin

Kitap Ayşe Kulin'in büyük ebeveynlerinden başlayıp kendisine kadar uzanan süreçte ailenin öyküsünü ele alıyor. 4 kitaptan oluşuyor seri. İlk kitap Veda isimliymiş fakat bana kitapları getiren arkadaşın elinde olmadığından ben 2. kitap olan Umut ile başladım. Kitapta iki aile var; Reşat Bey'in ailesi ve Zeki Salih Bey'in hayatından bahsediliyor. Kitap kapağındaki aile ağaçları ve ailelerin birkaç nesillik hayatının anlatılması sebebiyle bana Marquez'in Yüzyıllık Yalnızlık kitabını anımsattı. Kitapta en sevdiğim özellik açık ara kitabın geçtiği dönem oldu. Kapağında görüyoruz zaten 1928 - 1941 yılları arasını anlatıyor. Yani Cumhuriyetin ilan edilip halk ve ülkenin inkılaplar ile yeniden şekillendiği, herkesin ekonomik olarak zor durumda da olsa yeni bir ülkeyi yoktan var etme çabasındaki o maneviyatının kuvvetli olduğu o müthiş dönemi! Keşke 87 yılında değil de atıyorum 20. yüzyılın başında doğsaydım. O günlerde yaşasaydım öyle isterdim ki... Kitabın birçok yerinde gözyaşlarıma da hakim olamadım, hem kitabın geçtiği döneme duyduğum hayranlıktan hem de kitapta birbirini çok seven insanların kavuşamamasından... Sanırım biraz zülfü yare dokundu benim için. Neyse duygulanmayayım tekrar. Kitabın benim okuduğum baskısı Everest Yayılarından (cep boyunu okudum), 492 sayfa ve 9,90 TL. Bence okunması gerekiyor hiç vakit kaybetmeden bir sonraki kitap olan Hayat'ı sonra da Hüzün'ü okumak istiyorum. Hatta geri sarmak olacak ama ailelerin Balkanlarda yaşadığı dönemi anlatan Veda'yı da okumak isterim. Arkadaşımdan okumak için aldığım bu seriyi kendi kitaplığıma dahil etmek üzereyim açıkçası. Mutlaka okuyun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎