Kumpanya | Sait Faik Abasıyanık

Sait Faik'in elimdeki kitapları yavaş yavaş erirken onu okurken hissettiğim deniz koklama hissiyatı ilk kez bu kitapta yakalamadı beni. Tuhaftır, bu kitap bir Fransız Edebiyatı dokümanı gibi geldi bana. İçinde üç farklı hikaye var: kitaba adını veren Kumpanya, Kriz ve Gauthar Cambazhanesi. Son kısımda ise Sabri Esat Siyavuşgil tarafından Sait Faik ile ilgili yazılmış bir pasaj var. Varlık Dergisi'ne yazılan pasaj kitapta bir son söz olarak yer alıyor. Üç hikayenin içinde Gauthar Cambazhanesini daha çok sevdim. Bu kitabın beni öncekiler kadar sarsmaması sanıyorum hikayelerin normalden uzun olmasından kaynaklanıyor. Benim okuduğum Sait Faik kitaplarındaki hikayeleri en fazla birkaç sayfa sürer ve yüzümde tatlı bir gülümseme bırakarak geçer giderdi. Bu kitapta Kumpanya ile başlarken herhalde kısa bir roman gibi yazmış diye düşündüm, bitmedi de bitmedi! Neticede üç hikaye ve bir de son sözün ardından kitap benle bir hafta şehir şehir gezdikten sonra sona ermeyi başardı :) Sait Faik'in Şimdi Sevişme Vakti şiir kitabıydı, normalinden farklıydı. Kumpanya uzun öyküler vardı, normalinden farklıydı. Sanırım bir miktar mola verip kendisini özlemeye çalışacağım. Kitabın bendeki baskısı Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlarından, 148 sayfa ve 12 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎