Bozkır

BluTv'ye dadandım bu ara. İlk izlediğim dizileri de Bozkır oldu. Polisiye-gerilim türünde 1 sezonluk ve 10 bölümlük bir dizi Bozkır. Diziyi izlerken akıl ister istemez Bir Zamanlar Anadolu filmine gidiyor Nuri Bilge Ceylan'ın. Çekim yapılan yerler ve görüntülerde kullanılan efektler sanıyorum böyle düşündürdü. Bu yüzden diziyle ilgili kötü düşünmeme imkan yoktu. Diziyle ilgili yorumlarım gayet olumlu. Hadi detaya geçelim...

Dizi bir çocuk cinayeti ile başlıyor. Seyfi Komiser ve yardımcısı Nuri Pamir'in cinayeti çözmeye çalışma hikayesini izliyoruz 10 bölüm boyunca. Yiğit Özşener'in, Seyfi Komiser rolünde karşımızda. Kendisini Kaybedenler Kulübünden beri ilk kez izledim. Özlediğimi itiraf etmeliyim. Kırlaşmış saç ve sakalıyla, müthiş karizmasıyla bu rol için biçilmiş kaftan. Ustalığın hakkını veriyor. Cool tavırları üstüne oturmuş. Altan Erkekli ve Nur Fettahoğlu yan rolde olmalarına rağmen hikayenin dışında kalmamışlar, yan rollerin hikayeye dahli güzel. Özellikle Altan Erkekli'nin oynadığı Abbas karakterinin kilit önemi var cinayetin çözümlenmesinde diye spoilerımsı bişey çıtlatayım, geçeyim. 

Ekin Koç ise benim açımdan şaşkınlık sebebi. Beren Saat ile çektikleri bir Osmanlı dizisi vardı. Sonra da Bold Pilot Şampiyon'da izledik onu. Oralarda tüysüz bir yerden bitmeydi, burada sakallı bıyıklı, isyankar bir çaylağa dönüşmüş ki dizinin lokomotifi. Ele avuca sığmıyor, emir komuta zincirinde sadece Seyfi'ye bağlı olmayı istiyor, yaptığı her harekette mentörü o olduğu için gözünün içine bakıyor. 10 sene önce olsaydı, Nejat İşler oynardı bu rolü. Sanırım son cümleyle de dizideki favori karakterimi açıklamış oldum :)

Dizinin konsepti ve kurgusu başarılıydı. Orta Anadolu'da, çorak, Anadolulu insanların yaşadığı, biraz muhafazakar, biraz bastırılmış karakterler ve özellikle emniyet müdürü karakteri... "Bozkır" dediğimde gözünüzün önünde canlanan şey tam olarak bu işte. Bozkır bu. Kötülemek, yermek, aşağı görmek için söylemiyorum bunu. Bozkırda doğup büyümüş bir insan olarak yazıyorum bunları. Bozkır tam olarak bu yani. Ne bir eksik ne bir fazla... Müzik seçimleri çok başarılı dizinin. Yani öyle bir gerilim müziği veriyor ki arada gerile gerile dümbelek gibi oldum izlerken eee yeter da dedim kendi kendime. Neşet Ertaş'ın müziği "bozkır" ile birlikte geliyor zaten. Ben sevdim, izlemediyseniz şans vermenizi öneririm. Teşekkürler 50 dakikada biten diziler, teşekkürler dizileri internetten yayınlamayı akıl eden insanlar ve teşekkürler bu diziyi benle paylaşan mavi gözlü dev adam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎