Tek Adam Cilt 1 | Şevket Süreyya Aydemir

Hayatımda yapmak isteyip bir türlü fırsatına erişemediğim bir çentiği daha atmanın büyük keyfi içerisindeyim. Tek Adam, Mustafa Kemal'in anlatıldığı 3 ciltlik bir eser. Serinin ilk cildi Mustafa Kemal'in doğumundan Samsun'a çıkışına geçen sürenin anlatıldığı tarih aralığından bahsediyor. Kitap 8 bölüm ve eklerin yer aldığı bir son kısımdan oluşuyor. Bu bölümlerin arasında annesinin ele alındığı ilk bölüm ile Enver Paşa ile olan çekişmelerinin anlatıldığı 4. bölüm beni en çok etkileyen bölümler oldu. En çok sinirlendiğim sayfalar ise Sarıkamış'ın anlatıldığı kısım ve itilaf devletlerinin İstanbul'a çıkarma yaptığı dönemin anlatıldığı kısımlardaydı. Göz göre göre ölüme yürünen Sarıkamış vakası sanıyorum tarihimizin gelmiş geçmiş en büyük cinayetidir. Yönetme hakkına sahip insanların kendi hırsları uğruna binlerce insanı ölüme götürmesi gaflet değildir de nedir acaba? Sonra İstanbul mevzusu... Bugün bazı haber kanalları son padişahin mağrur bir sürgünle ülkesinden uzaklaştırıldığı yönünde bazı haberler yapıyorlar ki bilmeyene tertemiz yuttururlar. İstanbul'u İngilizlere anahtar verecek kadar peşkeş çektiği sonra da can korkusuyla kaçıp gittiği anlatılmaz mesela... Neyse, yazdıkça yine yükselmeye başlıyorum. En iyisi siz de deneyin sonra tekrar konuşalım. Kitabın bendeki baskısı Remzi Kitabevi'nden, 392 sayfa ve 45 TL. Kitap okurken bile para pul konuşmaktan tiksiniyorum ama bizi buna mecbur bırakanlar bir gün utanır inşallah. Seriyi Amazon'da indirime girdiğinde sanıyorum 90 TL'ye almıştım. İndirim kovalayın ve mutlaka edinin. Tarihi doğru şekilde öğrenmenin tek yolu belgelerden okumaktır, unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎