Hazan | Ayşe Kulin

Ayşe Kulin'in bir üst nesilden itibaren otobiyografisini yazdığı seriden benim elimde
Veda, Umut, Hayat ve Hüzün mevcut. Bunun dışında bir de orta yaş sonrasını anlattığı Hayal isimli kitabı varmış, okumamıştım, sepetime ekledim, ilk fırsatta edinip okuyacağım. Okuduğum kitapların linklerine tıklarsanız hepsini keyifle ve birçok kısmını da gözlerim dolu dolu okuduğumu göreceksiniz. Ayşe Kulin yalnızca ailesinin ve kendisinin hikayesini anlatmakla kalmıyor, kitapta geçen dönemin Türkiye'sine de şöyle bir mercek tutarak tarihe de güzel bir not düşüyor seride. Hazan ise, kendi tabiriyle söylüyorum, Ayşe Kulin otobiyografi serisinin son kitabı. Artık 80 yaşının eşiğinde olan yazar bir nevi okuyucusuna veda ediyor. Elbette Allah geçinden versin, kaldı ki Kulin'in göçmen olan ataları epey uzun da yaşıyorlarmış maşallah, ama kitapta o veda havası hiç dinmek bilmedi. Umuyorum kitabın bir yerinde şaka yollu çıtlattığı "kış" kitabını da yazabilmek kısmet olur. Serinin diğer kitapları gibi hikayeleştirilmiş bir şekilde değil de anıların kare kare dökülmesi şeklinde akıyor. Arşivinden okurları için çıkardığı fotoğraflar kadar Irvin Mandel tarafından kitabın içerisine serpiştirilmiş illüstrasyonlar da keyifliydi. Kitapla ilgili düşeceğim tek şerh, bu kitabı herkes sevmez. Meraklısı okur. Kulin severler okur. Ben okudum, keyifliydi. Kitabın bendeki baskısı Everest Yayınlarından, 350 sayfa ve 39 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎