10 | Tarkan

Türk Sanat Müziği albümü yapmasını en çok isteyenlerdendim. Yaptı da. Her işinde olduğu gibi bunda da çok başarılı oldu ve tüm sene dinlediğimiz nefis yorumlar getirdi eserlere. Şimdi ise beklenen yeni albümünü piyasaya sürdü. Şarkıları teeek tek yorumlayacağım ama çok memnun olduğumu söyleyeyim. Slowlar tam slow, tempolular tam tempolu. İddialı olmak istemesem de Karma'dan beri en iyi albüm olabilir. Albümün genel aranjesini Ozan Çolakoğlu yapmış. 14 şarkıdan oluşan albüm 20 TL gibi nefis bir fiyattan piyasaya verildi. Çok özlemişim. Hadi başlayalım!
Yolla; albümün çıkış şarkısı sözleri Tarkan'a, müziği Tarkan ve Ozan'a ait. Yolla tam çıkış şarkısı, lokomotif dediğimiz türden. Yazın epeyce duyacağımızı düşünüyorum. Hemen bi video istiyor. Sahilli falan. Bekliyoruz.

Çay Simit; adını gördüğümde açık ara en çok merak ettiğim şarkıydı. Merak ettiğim kadar da var ki nefis şarkı. Şarkıyı dinlerken bir saniye yerimde duramadım. Sallandım durdum. Olmuş. Söz ve müziği önceki albümde Usta Çırak şarkısını yapan Gülşah Tütüncü'ye ait.

Beni Çok Sev; sözleri Günay Çoban'a müziği Serkan İzzet Özdoğan'a ait şarkı. Mustafa Ceceli bu şarkının önünde diz çöküp tövbe istedi. Düğünlerde bu şarkıyla dans edilirken Serap demişti demeyi unutmayın. (Aşk şarkılarına gülen gözlerle bakmayı unutanlarda bugün) Bakmayın laf ettiğime çok tatlı şarkı. Asla o vıcık vıcıklığı hissetmiyorsunuz. Tarkan'ın sesinin yumuşaklığı götürüyor.

Ben Senin; Albüm kapağında yanında bir de üç nokta var. Söver gibi yani. Albümdeki tek ofsayt şarkı bence. Şarkıyı dinledikten sonra söz ve müziğinin Sezen Aksu'ya ait olduğunu görünce hissettiğim kalp kırıklığının tarifi yok. Şarkı beni çok yordu ya niye böyle oldu ki?!

Çok Ağladım; slow sandınız değil mi? Hayır. Sözleri Ayça Z. Aydın (Miya) müziği ise Murat Matthew Erdem'e ait. Şarkının sonunda Tarkan'ın kısa bir tiradı var. Nefis. Şarkıyı Ben Senin ile bir tutmayışımın tek sebebi de o tirat. Hani bazı şarkıları dinledikçe kıvama geliyor ya, bu da onlardan biridir belki. Bekleyip göreceğiz. 

Her Şey Fani; albümdeki diğer Sezen Aksu şarkısı. Dinlerken iki elimi kavuşturup işte bu diye gözlerimi kapattım. Ah o fondaki ut sesini ne yapacağız?! Udu duyunca yine TSM dinlemek istedim. Yumuşacık şarkı yine. Çok güzel çok!

Kedi Gibi; söz ve müziği Tarkan'a ait. Bu adam kendi şarkılarını böyle içinden gele gele nağmeli nağmeli söylüyor ya, oturduğum yerden kayıyorum. Çok tatlı şarkı yine. 

Hodri Meydan; söz ve müziği yine Tarkan'a ait. Tarkan'ın tarzının bir parça dışında. Ölürüm Sana gibi sert bir altyapısı var. Adından da anlaşılacağı üzere biraz isyankar. Bu da altyapının sertliğini anlatıyor sanırım. Şarkının bende uyandırdığı etki hoş. Zamanla daha da iyi olur bu.

Biz Çocukken; sözler Günay Çoban'a müzik ise Tarkan'a ait. Olgunlaşan Tarkan şarkısı. Artık çocuk değiliz, bizim gençliğimizde buralar dutluktu alt metinli şarkı. Çok güzel. "Biz her mevsim yazdık" satırları şarkının en vurucu yerleri bence. Sahi ne ara bu kadar kış olduk...

Bal Küpü; Günay Çoban & Tarkan ortaklığının hareketli şarkısı. Tarkan'ın şarkıyla nasıl fingirdediğini duymak isterseniz açın dinleyin. Şarkının Yolla'dan daha çok lokomotif olduğunu itiraf etmem gerekiyor. Ağğğ nefis şarkı yaa. Sakın saklı kalmasın. Sakın! Nağmesini sevdiğim.

Acımasız; albümdeki tek Nazan Öncel şarkısı. Bu albümde hem Sezen Aksu hem de Nazan Öncel'den şarkı var. Kıyaslamak gibi olmasın ama Her Şey Fani>Acımasız>Ben Senin. Ayrılık şarkısı Acımasız. Sitem ediyor eski sevgilisine. Benim yüreğime çok dokunmadı. Ben Senin şarkısından hoşlanmadığım için önüne koydum. Geçtim.

Sevdam Tek Nefes; sözler Aysel Gürel'e ait. Müziği sözlerin üzerine Tarkan sonradan eklemiş olacak. Aysel Gürel'i çok özlemişim. Bu kadının sözleri dokunuveriyor fark ettirmeden hem de. Tarkan da benim gibi düşünmüş olacak ki çok tatlı bir müziği konduruvermiş fona. Şarkıda beni tırmalayan tek bir nokta var, biraz fazla dım tıs geldi. O  bateri sesini biraz azaltmış olsa, diğer şarkıların arasından sıyrılması işten bile değil.

O Sevişmeler; ah Ümit Sayın! Keşke yüzlerce slow şarkı yapsan da hepsini söylemesi için bu adama versen... Albümün açık ara EN iyisi. Dinlerken silkeleyip kenara bırakıveriyor. Hani parmakları olmayan şarkılar kalbimize nasıl dokunuyor demiştim ya, hah, işte o şarkılardan biri bu. Ümit Sayın, iyi ki varsın. Hep şarkı yap ve Tarkan'a ver lütfen!

Affedin Bizi Çocuklar; Tarkan yüreğine dokunan her olayda insanlar ne düşünür diye bakmadan kendince naif bir yorum getirir. En son zeytin ağaçlarının kesilmesine karşı olduğunu belirtmişti mesela. Bu şarkı da Tarkan'ın kabullenemediği çığlıklarından birisi. Çocukların ölmesinin dinle, ırkla, dille alakası yok. Çocuğun ırkı olmaz çünkü. Çocuklar ölürken bu utançla nasıl yaşayabiliyoruz diye soruyor Tarkan. Yine en iyi yaptığı şekilde... Şarkısıyla... Güzel yüreğiyle... İyi ki de bu kadar güzel yürekli, tüm dünyaya rağmen iyi ki de o yüreği hiç kararmadı. Sağcı solcu, alevi sünni, kürt türk diye bölünmek yerine öteleştiricilik yerine "GERÇEK" sorunlarla başa çıkılabilse keşke. Trafik ışığında dururken 5-10 yaşlarında bir çocuk elinde peçeteyle arabanın camına yaklaşmasa, otobüste yorgunluktan uyuklayan çocuklar olmasa, akıllarıyla değil başka uzuvlarıyla düşünen insanların suistimaline uğramasalar, tek dertleri bayramda giyecekleri yeni kıyafetler olsa... Yaşamak dert olmasa... Bunları hissettiriyor işte bir şarkıyla. 5 dakikayla. Sanatçılıkla şarkıcılığı nasıl da güzel ayırıyor. Ve bunca yılın ardından neden kendisinden hala bu kadar söz ettirebiliyor. 

Yiğit Eken'in çektiği nefis fotoğraflar var albümde. 2 tanesini ekledim. Son söz; canım Tarkan, iyi ki varsın. Nolur hep olmaya devam et. Et ki insanlık görsün cümle alem! Şarkıları dinleyin. Söz veriyorum pişman olmayacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎