Kumral Ada Mavi Tuna | Buket Uzuner

Kitap bir öğretmenin sefer görev emri alması ile başlıyor. Esas oğlanımız Tuna, hikayeyi de onun ağzından dinliyoruz. Tuna, askerliğe alınma fikrini kaldıramıyor çünkü ülkede bir iç savaş var ve bu fikir onun psikiyatri polikliniğinde tedavi altına alınmasına sebep oluyor. Tedavi altındayken de çocukluğunu, ilk gençliğini ve askere çağrılmasına kadar olan hayatını dinliyoruz. Kitabın geçmişe dönüşlerindeki olay kurgusu, karakterlerin gelişmesi çok çok iyi. Günceldeki hikayeye bayıldığımı söyleyemeyeceğim. Yani kitap yalnızca Mavi Tuna ve Kumral Ada'yı da anlatsa beni çok bozmazdı. Hatta daha çok seveceğimi itiraf etmeliyim. Benim için bu kitabın bir başka özelliği sahaftan aldığım ilk kitap olması. 1997 basım kitap, elimdeki en eski kitap olarak kitaplığımın ablası konumunda an itibariyle. Bir daha sahaftan kitap alıp, "ille ilk ben açıp okumalıyım, ilk ben koklamalıyım" huyumu bırakır mıyım, bilmiyorum. Belki de tek olur :) Kitabın bendeki baskısı Remzi Kitabevinden, 431 sayfa ve ben 8 TL'ye aldım. Kitabın güncel baskısı ise Everest Yayınlarından 42 TL'den satılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎