Bizi Sürükleyen Nehir | Zülfü Livaneli

Kitap ilk çıktığı dönemde almış fakat araya giren diğer kitaplardan dolayı okumaya fırsat bulamamıştım. Geçen gün başlayıp iki günde bitirdim kitabı. Kısa kısa aforizmalardan oluştuğu ve nefis bir dili olduğu için akıp gidiyor. Livaneli'nin bugüne kadar yazdığı kitaplardan, makalelerden, köşe yazılarından Ozan Bilge ve Durmuş Cavlan tarafından seçilen cümlelerden oluşan kitapta 33 farklı kavram, İstanbul ve Mustafa Kemal'e dair fikirleri bulunuyor. Her fikrin başlık olarak atıldığı sayfada bir de Abidin Dino illüstrasyonu mevcut. Elbette bu da kitabın değerini artırıyor. Kalbime dokunan öyle çok söz vardı ki kitapta, eğer kitapların altını çizerek okuyan bir tip olsaydım muhtemelen her sayfada birden fazla satır çizili olurdu. Seçilen her sözün altına imzamı kalbimle atarım, öyle seviyor ve saygı duyuyorum. Livaneli İnkılap Yayınevine geçti, benim gibi takip edenler biliyordur mutlaka. Bizi Sürükleyen Nehir Doğan Kitap'tan çıkardığı son eser olması açısından da önemliydi benim için. Çünkü bir yazar eğer sürekli çalıştığı bir yayınevini değiştirirse anlatımı da değişip başka bir yazar oluyor gibi bir fikrim var şahsen. Bir sonraki kitapta bu fikrimi çürütmesini bekliyorum. Kitabın bendeki baskısı Doğan Kitap'tan, 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎