Bir Psikiyatristin Gizli Defteri | Gary Small

Harvard gibi bir okulun psikoloji bölümünü birincilikle bitirmek gibi şaşaalı bir detay var Small'un özgeçmişinde. Açıkçası kitabı almak kardeşimin fikriydi ben de okuma listemde geriye bırakmıştım. Fakat okumaya başladıktan sonra epey keyif aldığımı ve son kitap alışverişime psikoloji türünde bazı seçkiler eklediğimi itiraf etmek zorundayım. Small, psikolog kariyerinde görüştüğü kendi tabiriyle "sıra dışı" vakaları sıralamış kitapta. On beş farklı vaka işlemiş. Kimileriyle yıllarca görüşmüş, kimileriyle dönem dönem, kimileriyse kısa sürmüş. Elbette etik kaygılardan ötürü direkt isim vermeden anlatmış olayları. Bazen çok derin sorunları çözmeye çabalarken bazense basit fizyolojik etkilerle psikolojileri bozulan bu danışanlara yardımcı olmaya çabalamış. Kitabın geneline "psikolog danışanı olanlar deli yaftası yiyor artık bunu sonlandıralım gençler" havası hakim ki kendi adıma yaşlanmakla birlikte en büyük endişemdir akıl sağlığımın bulanıklaşması. Zaman zaman herkes kadar benim de kırılgan veya kaygılı hissettiğim anlar elbette oluyor. Fakat bugün itibariyle çözemediğim bir sıkıntım olmadı, şükürler olsun. İşte kendiliğinden çözülemeyen sorunlarımız olduğunda profesyonel bir destek almak da aklımızda bir seçenek olarak kalsın diyor kitabın alt metni. Aklımıza yazdık, kitabın en büyük katkısı da bu oldu. Sıfıra yakın psikoloji alt yapımla kesinlikle sıkılmadan okudum kitabı. Bu detayla da önermekte bir beis görmüyorum, haddim olmayarak. Kitabın bendeki baskısı Doğan Kitap'tan, 336 sayfa ve 210 TL. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎