Psikoloji ve Felsefe | Carl Gustav Jung

Carl Gustav Jung, Basel'de tıp eğitimi görürken bir öğrenci kulübüne katılır. Kulüp Zofingia adıyla anılır. Bu kulüpte eğitim alan gençler, en iyi olduklarını düşündükleri konuda arkadaşlarına dersler verirler. Jung da psikoloji ve felsefeye yönelik dersler veriyor. Beş farklı konuda verdiği dersleri kitap haline getirmişler Jung'un doğum gününün yüzüncü seneyi devriyesinin anısına. Herhangi bir psikoloji ve/veya felsefe eğitimi almadığım için bana yer yer ağır geldi okumak. Fakat azmettim, tamamladım, yalan yok keyif de aldım. Biraz kulak dolgunluğu biraz göz aşinalığı kazanmak bile kârdır gözüyle bakıyorum böyle sıfır ilgim olan konulara ilişkin okumalar yaptığımda. Özellikle spiritüalizm konusunda konuştukları ve kitaba aktarılanlar benim epey ilgimi çekti. Hipnotizma eksenindeki olaylara çok inandığımı söyleyemeyeceğim. Gel gelelim Jung yazınca da düşündürüyor, olabilir mi böyle bir şey diye... Netice olarak psikoloji konusundaki okumalarıma ekledim, güzel de oldu. Kitabın bendeki baskısı Pinhan Yayınlarından, 144 sayfa ve indirimsiz fiyatı 175 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎