Uçurtma Avcısı - Khaled Hosseini

Ben genelin aksine, Hosseini'nin önce Bin Muhteşem Güneş'ini sonra Uçurtma Avcısı'nı okudum. Uçurtma Avcısı, 80'li yıllardan başlayıp 2004'e kadar Afganistan'ın durumunu anlatıyor bir aile üzerinden. Azınlık olmanın zorluğunu, savaşın ortasında kalan insanların dramını ve özellikle de savaşta çocuk olmayı anlatıyor. Tüm bunların üzerine eklediği memleket hasretiyle de son darbeyi indiriyor. Kitabı okurken yer yer içim ezildi. Etkisinden bir süre çıkamadım. Okumayı bırakmam gereken yerlerde, yataktan çıkmak istemeyen çocuklar gibi 5 dakika daha dedim. Anlatımı ve yalın diliyle kitapta anlatılan tüm o kaosa şahane bir tezat olmuş. Yormuyor. Üzüyor ama, yormadan üzüyor. Ben filmini izlemedim, ama izleyeceğim filmler arasına aldım. Kitabın tıpkı Bin Muhteşem Güneş gibi cep boyunu aldım. 440 sayfalık bu şahesere ödediğim bedel ise 9,90 TL. Benim gibi geç kalmayın. Okuyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎