ve Nazan Öncel Şarkıları

Bir akşam Instagram keşfette gezerken gördüm yukarıda gördüğünüz albüm kapağını. Heyecanlı bir iş geleceği kapaktaki isimlerden belliydi zaten. O günden beri de dinlemeyi sabırsızlıkla bekliyordum. Bugün, nihayet, ilk boşluk anımda dinlemeyi başardım. Albüm Spotify'da bu linkte yayında. Amme hizmetimi unutmazsınız artık. Albümde 14 şarkı var ve 19,90 TL. Nazan Öncel diskografisinin küçük bir fragmanı gibiydi benim için. Dinlemeye değer. Hadi tek tek şarkıları yorumlayalım!


Sezen Aksu - Gitme Kal Bu Şehirde; Sezen Aksu ile Nazan Öncel'in Tarkan yüzünden aralarının açık olduğu söylenirdi bir şehir efsanesi olarak ben kendimi bildim bileli. Eh, artık bu şarkının albüme Sezen'in sesinden girmesiyle sanırım bu dedikodu da bitmiş olur. Girdiği bu tür albümlerin tamamında işi kotaran Sezen Aksu'yu eleştirmek haddime mi düşmüş? Tabii ki nefis!

Yalnızlar Treni - Tarkan; büyük silahları önden vermiş ki zirveden başlasın keyif. Vaktinde Sibel Can'ın söyleyip arşı alaya çıkardığı şarkıyı Tarkan'dan başkası seslendiremezdi muhtemelen. Şarkının düzenlemesinin hareketli yapılması da benden artı puan aldı, hadi iyisiniz.

Sıla - Beni Hatırla; albüm kapağını gördüğümde bir an düşündüm nasıl söylemiştir acaba diye, beklediğimden de iyi olduğunu itiraf etmem lazım. Çok yakışmış bu şarkı Sıla'ya. Bi de Beni Hatırla sanırım benim en sevdiğim 2. Nazan Öncel şarkısı. İlki ise Mühürledim Seni Kalbime... Bu albümde en sevdiğim şarkısı yok yazık ki.

Manuş Baba - Bu Havada Gidilmez; bu adamı dinlemekten çok keyif almıyorum. Seveni çıkacaktır mutlaka. Bana gelmedi.

Koray Avcı - Erkekler de Yanar; al bi tane daha. Gerçekten müzik sektöründe de sevmediğin ot burnunun dibinde bitiyor. Bu adamı da sevmiyorum maalesef. Güzelim şarkılar kimlere yar olmuş.

Göksel - Gidelim Buralardan; işte bana bunlarla gelin. Çok iyi. Nazan Öncel şarkısı herkese yakışmıyor bence. Mesela Erkekler de Yanar... Vaktinde Emre Altuğ da söylemişti o zaman da beğenmemiştim. Ama Göksel'in sesi şa ha ne oturmuş şarkıya! 

Eypio - Aynı Nakarat; pop şarkısını rapçiye söyletmek değişik olmuş ama bunu vaktinde Sezen & Ceza yapmıştı. Düzenlemesi çok hoşuma gitmedi bi de elemanın sesi biraz sert geldi bana. I ıh sevemedim.

Fatma Turgut - Zor Dünya; şarkıyı baştan sonra iki kez dinledim. Fatma Turgut, Nazan Öncel'e mi benzetmeye çalışmış sesini/yorumunu anlayamadım ama çok benzemiş lüzumsuz yere. E aynısını dinlemek istesek sahibinin sesinden açarız kaarşim sen niye böyle toplara giriyosun ki? 

Mehmet Erdem - A Bu Hayat; olur, yakışır, düzenlemesi de güzel. İşte önemli olan basit oynamak. Basit oynayabilirsen böyle hiçbir efor sarf etmeden başarır geçersin kenara. Seviyorum Mehmet Erdem'i. Helal olsun.

Çağan Irmak - Göç; daha önce sanırım Asmalı Konak'ın final bölümünde Those Were The Days'i söylemişti Çağan Irmak yönetmenlik yaparken. Bu kendi sesinden dinlediğim ikinci şarkı. Yetenek sanırım insana bahşedildiğinde birkaç şekilde tezahür edebiliyor. Yumuşacık söylemiş. Beklenmedik bir performans, olumlu anlamda.

Ceylan Ertem - Sokak Kızı; en son Yıldız Tilbe'nin albümünde hayran kalmıştım vokaline. O şarkıya taban tabana zıt diyebileceğimiz Sokak Kızı'nın altından başarıyla kalkmış Ceylan da. Olmuş, güzel olmuş hem de!

Neylan Okan - Nazlı Ay; hanımefendiyi tanımıyordum. Nazan Öncel'in ablasıymış. Çok tatlı bir sesi var dinleyenler hak verecektir. Nazlı Ay şarkısının da güzel yorumlamış bu işi profesyoneli mi bilmiyorum ama... 

Gökhan Türkmen - Nazınla Dünya Sazınla Dünya; festival şarkısıvari düzenlemesi ile albümde en iyi düzenlemelerden birisi. Alt yapısı kime aitse ayakta alkışlarım. Gökhan Türkmen de başarılı vokallerinden olmuş albümün. Bu şarkının bu kıvraklığının altından kalkabilecek birkaç isimden biridir. Sırıtmamış, aksine yakışmış bile. Kutlarım.

Hayko Cepkin - Bırak Seveyim Rahat Edeyim; gözümde unutmaya yüz tutmuş Nazan Öncel şarkılarındandır. Liseliler bilmez diyeceğimiz türden. Bana biraz sert geldi Hayko'nun yorumu. Normalde de hardrock dediğimiz türden çok hoşlanmıyorum zaten. Sevenine güzel gelecektir.

Bu kadar. Albümde en sevdiğim şarkı Beni Hatırla performansı ile Sıla oldu. Daha sonra Tarkan'ın Yalnızlar Treni performansını sevdim. Son olarak da Göksel'in Gidelim Buralardan yorumu çok güzeldi. Sezen Aksu'ya mansiyon ödülünü verir ve çekilirim. Dinleyin mutlaka albümü. Benle de paylaşırsanız düşüncelerinizi sevinirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎