Bohemian Rhapsody | 2018

2018 yılında yapılmış filmlerden izlediklerim içinde beni en çok etkileyen film bu muhtemelen. Çünkü bu filmden sonra aslında bildiğim şarkıları olan fakat pek dinlemediğim Queen, spotify listelerime zirveden giriş yaptı. Queen dinlemeden geçmiş 32 sene! Düşününce ürkütücü geliyor. Kaçırdıklarıma yanıyorum. Telafi etmeye çalışıyorum. Film bu yüzden kıymetli benim için. Hayat değiştiren türden olduğu için. Ne anlatıyor peki bu film? Neden bu kadar etkiledi beni? Hadi başlayalım!


Son söyleyeceğimi en başta söyleyeyim. Filmde grubun bateristi Roger Taylor'a can veren Ben Hardy; parası neyse verip seni nüfusuma geçirmek istiyorum. Bu ne güzellik?! Evet, ne diyorduk... Bohemian Rhapsody, Queen grubunun kuruluş, yükseliş, dağılma ve yeniden bir araya gelme hikayesini anlatıyor tek cümleyle özetlememiz gerekirse. Queen'in hikayesini grubun solisti Freddie Mercury'nin yaşamı üzerine kurgulayarak yapıyor. Freddie bir akşam canlı müzik yapılan bir mekana gidiyor ve mekanda çalan grubu dinlemekten keyif alıyor. Program bittikten sonra grubun solistinin gruptan ayrılışına şahit oluyor ve kendini gruba sizin solistiniz olurum diye dahil ettiriyor. Şarkılara yaptığı dokunuşlarla, ikonik kıyafetlerle, cinsel tercihleriyle gruptan sıyrılıyor Freddie ve yıldızlaşıyor. Gerçek hayattan alındığı için aslında çok fazla konudan bahsetmeye gerek yok. Spoiler da yok haliyle. Hayatta ne varsa, filmde de o anlatılmış. En iyi senarist yine Tanrı yani arkadaşlar. En iyi demişken, yazıyı yazarken başlık için filmin afişlerine baktım google görsellerden. Alkışı hak eden bir detay da bu. Birden fazla çok çok güzel afişi var filmin. Boş bi anınızda bakmanızı öneririm. 

En iyi film, en iyi erkek oyuncu, en iyi ses kurgusu, en iyi ses miksajı, en iyi kurgu dallarında aday oldu 2019 Oscarlarına. Rami Malek'in (Mercury) gösterdiği performansla en iyi erkek oyuncu oscarını epey zorlayacağı kesin. Cast çok başarılı. Fotoğrafta grubun gerçek hayattaki üyeleri ile filmdeki üyelerini görüyorsunuz. Özellikle gitaristlerin ürkütücü derecede asıllarına benziyor olması insanların gerçekten çift yaratıldığını düşündürdü bana film boyunca. Filmi izledikten sonra gruba çok büyük saygı duydum. Yaptıkları şarkılarla yüz binlerce insana aynı anda konser veren, milyonlarca insanın kalbine dokunabilen bir grupmuş Queen. Hiç dinlemedim diyen bana bile haberim olmadan dokunmuşlar. We Will Rock You benim çocukluğumda kimin söylediğini bilmeden bağıra bağıra söylediğim, okulda sıralara vurarak haykırdığım ilk yabancı şarkıdır muhtemelen. Sonra Galatasaray taraftarı olup da We Are The Champions şarkısını bilmeyen ve "no time for losers" cümlesinde diğer takımları düşünmeyen bizden değildir! Filmden sonra çok büyük bir rock müzik dinleyicisi olmamama rağmen bana Keep Us Alive'ı, Bohemian Rhapsody'i, Somebody To Love'ı, Love Of My Life'ı dinlettiklerini de unutmamam lazım tabii ki. En iyi film ödülü gider mi, bilmiyorum ama anlattığı sevgi alt metinli hikaye ile, görüntüleri ile, makyaj ve kıyafetleriyle, tüm renkleriyle benim gönlümün birincisidir. Mutlaka izleyin! Fragman ve bilgilerle toparlıyorum. İyi seyirler.


Vizyon Tarihi: 1 Kasım 2018
Süre: 2s 15dk
Yönetmen: Bryan Singer
Senaryo: Anthony McCarten
Oyuncular: Rami Malek, Gwilym Lee, Lucy Boynton, Ben Hardy, Joseph Mazzello, Tom Hollander
Tür: Biyografik, Dram
Ülke: ABD
Konu: Bohemian Rhapsody, Queen grubuna, müziklerine, klişelere meydan okuyan ve kuralları yıkarak dünyanın en sevilen sanatçılarından biri haline gelen ikonik solistlerine bir saygı duruşu niteliği taşıyor. Film, simgeleşmiş şarkıları ve devrimci sesiyle grubun meteorik yükselişine, Mercury'nin yaşam tarzının kontrolden çıkması ile çıkan iç çatışmaya ve yaşamını tehdit eden hastalığına rağmen Mercury'nin rock müzik tarihinin en büyük performanslarından birinde gruba liderlik ettiği Live Aid konserinin arifesinde muzaffer birleşme sürecine yayılıyor. Bu süreçte de, her zaman bir aile gibi olan ve günümüzde dışlanmışlara, hayalperestlere ve müzikseverlere ilham vermeye devam eden bir grubun mirasını süslüyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎