Atatürk Hakkında Hatıralar ve Belgeler | Afet İnan

Kitabı geçen seneki Konya Kitap Fuarından alırken daha duygusal bir eser olduğunu hayal etmiştim. Kızlarından, yaşadığı dönemde en yakınında bulunanlardan, onu en iyi tanıyanlardan biriydi çünkü Afet İnan. Kitabın adında "hatıralar" kelimesi geçiyordu. Ama daha didaktik bir kitapla karşılaştım okurken. Afet Hoca'nın çeşitli kürsülerde yaptığı konuşmalar, çeşitli yayınlara yazdığı makalelerden oluşuyor kitap. Ata'nın eğitim, gençlik, kadınlar, basın, vatan sevgisi, ulus olabilme ve hatta neşe ile ilgili bile fikirlerine yer verilmiş kitapta. En sonunda da bir albüm var. Mustafa Kemal'in fotoğrafları, kendi eliyle yazdığı notlar, konuşma metinlerinde yaptığı düzeltmeler mevcut bu albümde. Kitapta etkilendiğim iki kısımdan birisiydi albüm kısmı. Diğeri ise vefatına ilişkin yazılmış sayfalar. Ekim - Kasım 1938 dönemine dair okuduğum her şey zaten çarpıyor beni. Bu kitapta da o gün o odada olanlardan birinin, Afet'in cümleleri ve hatıraları vardı ki o gün ulusça yaşanılan duygu yoğunluğunu o satırlarda bulabilmek hiç de zor olmadı. Sanırım İlber Hoca'nın Gazi'ye dair yazdığı kitap halen benim gözümde zirvede. Kitabın bendeki baskısı İş Bankası Kültür Yayınlarından, 536 sayfa ve 26 TL. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎