Bu Ülke | Cemil Meriç

Sosyoloji okurken Cemil Meriç adını epey duymuştum Türk Sosyologlar arasında. Fakat kitabını okumak okulu bitirdikten sonraya kısmet oldu. Kitapta beni tatmin etmeyen tarafı kısaca geçeyim sonra beğendiklerimi konuşalım. Meriç'in yaşadığı dönem Osmanlı'nın sonu yeni Türk Devletinin ilk yılları. Dolayısıyla kitap Arapça ile Fransızca arasında gidip gelmiş. Bir paragrafta birkaç kez sözlük karıştırmak bende kitabın akmaması hissiyatı uyandırıyor üzgünüm. Öte yandan, siyaset, tarih, ülkenin insanları gibi konularla ilgili Meriç'in fikirleri epey çarpıcı ve net. Mesela "yaşanmaz bu memlekette" diyenlere ilişkin bir pasaj var kitapta, altına imza atmak istedim, kitabı karalamaya kıyamadım. Bununla birlikte Cumhuriyetin ilk yıllarında yapılan ıslahatlardan çok da memnun olmadığı izlenimi uyandı bende sayfalar arasında gezerken. Belki de okula devam ederken görmem lazımdı bu kitabı. O şerhi düşmeden de geçemedim şimdi düşününce. Kitabın bendeki baskısı İletişim Yayınlarından, 339 sayfa ve 40 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎