Oblomov | Ivan Aleksandroviç Gonçarov

Oblomovluk fikrine vakıf mısınız? Hiç duydunuz mu bu fikri? Ben bu kitabı okuyana kadar duymamıştım ve birçok insanın da içinde bir Oblomov olduğunu bilmiyordum. Kendimi sorguladım durdum kitabı okurken; acaba benim içimde de bir Oblomov var mıdır diye... Cevabın hayır olduğunu hissettiğimde ise müthiş bir rahatlama duydum. Çünkü gerçek Oblomovluk bu kitabı bitirmemekti bence. Yaklaşık 20 günlük karantina günlerimde bu kitabı okuyup bitirdiğime göre, 20 günde de olsa, bu işten yırttığımı söylemem mümkündür. Gonçarov'un Oblomov kitabının baş karakteri İlya İlyiç, çiftlik sahibi bir burjuvadır. Fakat hayatında her şeyi yapmaya üşenen, hiçbir işi hemen yapamayan, üşengeçliğin ve tembelliğin vücut bulmuş bir halidir İlya. Bu uğurda işini, sevdiği kadını ve servetinin büyük bir kısmını kaybetmiştir. Aslında kitabın alt metnine indiğimiz zaman görüyoruz ki, bizim üşengeçlik/tembellik gördüğümüz şey İlya'nın koruma kalkanı ve güvenli alanı. Hiç evinden çıkmıyor, fakat aslında okuyarak öğreniyoruz ki ailesini kaybettikten sonra onların korumacı tavırları yüzünden içine kapanık bir çocuk olarak yetişiyor. Bildiği tek yaşam biçimi bu yani. Okumak ister misiniz, sabır gösterir misiniz bilmiyorum ama kitap hiç sıkıcı değil kalınlığı korkutmasın. Bir kere çok temiz ve akıcı bir dili var. Rus Edebiyatının o katmanlar içindeki üslubundan ziyade basit anlatımı olan bir kitap. Gündelik hayatı anlattığı gündelik cümleleri var. Kitabın bendeki baskısı İş Bankası Kültür Yayınlarından, 632 sayfa(😅) ve 26 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎