Göçmenler ve Mülteciler | Vamık D. Volkan

Akademik bir çalışmam için mültecilerle ilgili kaynak arayışına girmiştim. Eşelerken, eşelerken kendisi de bir Kıbrıs Türkü olan Vamık Volkan'ın Göçmenler ve Mülteciler kitabını aldım. Vamık Hoca, psikanalist ve işin daha çok psikolojik boyutuna eğilmiş. Zorunlu yer değiştirenlerle ilgili, zorunlu yer değiştirenlerin gittikleri ülkeyle ilgili, o ülkenin yerlileriyle ilgili kabulleniş veya reddedişleri açısıyla koymuş perspektifini kitaba. Kitaptan çalışmama ekleyebileceğim kavramsal bir yol bulamamış olmakla birlikte, bana yeni bir başlığı kaleme alabilecek fikri verdiğini itiraf etmem gerekiyor. Amacım yeni bir pencere açmaktı ufkumda bu kitabı alırken ve evet, o yeni pencere açıldı. Ben çalışmamı uluslararası ilişkiler üzerine yazacağım ama psikanaliz ile ilgileniyorsanız, hoşlanacağınızı ön görüyorum. Kitabın bendeki baskısı Pusula Yayınevinden, 152 sayfa ve 30 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎