Mösyö İbrahim ve Kuran'ın Çiçekleri | Eric-Emmanuel Schmitt

Karenina'dan sonra hap gibi bir lokmada yutacağım bir kitaba ihtiyacım vardı. Mösyö İbrahim ve Moiz'in hikayesi işte tam bu noktada ciğerparemin tavsiyesi üzerine okuma serüvenime konuk oldu. İşyerinden çıktım, servise bindim okumaya başladım. Eve geldiğimde kitap bitmiş, gözlerim dolmuştu bile... Kitapta aynı sokakta yaşayan birisi Sufi birisi Yahudi, biri hayatının sonunda biri henüz başında olan iki erkeğin yol arkadaşlığının hikayesi vardı. Şeker Portakalı tadında ama daha kısa bir kitaptı. Bir Fransız'ın gözünden Sufizmi okumak keyifliydi hepsinden öte. Hikaye bir kısmında yol hikayesi olarak aktı, nefisti mesela. Uzun uzun anlatılmayı değil tek nefeste okunmayı hak eden bir kitaptı özetle. Sakın ıskalamayın! Kitabı bulamazsanız filmi de çekilmiş ve başrolünde de Ömer Şerif oynuyor, belki onu izleme fırsatı bulursunuz, ben izlemedim ama sinematografik açıdan da keyifli olacağına eminim. Kitabın benim okuduğum baskısı Bilge Kültür Sanattan, yalnızca 58 sayfa ve satışı varken 7 TL imiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎