Paranın Cinleri | Murathan Mungan

Kısacık bir Murathan Mungan kitabı Paranın Cinleri. Kendi tabiriyle söylüyorum "otobiyografisinin zorunlu kardeşi"ymiş bu kitap. Otobiyografiyi kotarana kadar bununla idare edersiniz demeye getirmiş. 
Mardin'de köy ağalığının verdiği o zenginlikten İstanbul'da işçi ailesi olmanın yokluğuna uzanan bir ailenin çocuğu olarak, çocukluğunun geçtiği Mardin'den kendisiyle, yakın çevresiyle, ailesiyle ilgili kısa kısa anekdotlar okuyoruz kitapta. On tane anı var. Doğu ile batıyı sentezlemeye çalışması, devleti görüş şekli ve gözünde konumlaması, ilk sevgilisi için teptiği yollar, çocukluğunu gösterdiği aşkı üzerinden yaptığı ve beni çarpan nefis aşk tanımlaması, bir erkek çocuk olarak illa ki babası... Gerçekten kaç yaşına gelirlerse gelsinler erkek çocuklarının sürekli babalarına kendilerini ispat etme çabasını ne yapacağız yahu? Günün sonunda Mungan'ı daha yakından tanımak keyifliydi. Kitabın kapağında Mungan'ın çocukluk fotoğrafı olduğu gibi içinde de ailesinin çeşitli fotoğrafları mevcut. Tek şaşırdığım tarafı ben bu kitabı sabahtan akşama bitirirdim normal şartlarda ama tüm hafta sonumu işgal etti. O da benim tembelliğimden yahu şimdi kitaba suç bulmayalım. Kitabın bendeki baskısı Metis Yayınlarından, 104 sayfa ve indirimsiz hali 80 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎