Happy 40's

Futbolu sevme nedenleri ne diye sorulsa şimdi, birçoğumuz, tamam hepimiz illa ki bi futbolcu ismi söyleriz. Futbolu meşin yuvarlak için, şahane vuruşlar için, 4-4-2 taktiği için seviyorum diyemezsiniz. Size futbolu sevdiren bir insan vardır ve o insan şu an nerede ne yapıyor olursa olsun bir dönem futbolcudur. 

Böyle bi girişten sonra Giggsy için "bana futbolu sevdiren adam!" dememi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tam aksine, Giggs, benim futbolu sevmemden sonra karşıma çıkıp, futboldan daha çok sevdiğim bir futbol figürü. Başta takımından mütevellit sevmiş olsam da kendisini, sonra tanıdıkça, yaptıklarını yaşadıklarını okuyup yazdıkça onu Ryan Giggs #11 olduğu için değil, Ryan olduğu için sevdiğimi fark ettim. Onda en çok sevdiğim şeyse, nerede başladıysa, orada bitirmesiydi şüphesiz. O, futbolun romantik zamanlarından kalma, beyaz atlı bi prens gibi kendi peri masalını yazdı.

Bi dönem adı skandallara da karışsa (bırak bu işleri dostum, seni beni eşeleseler kim bilir neler çıkar) o her zaman Premier League ve Manchester United'ın en özel futbolcusu oldu. Bugün 40 yaşına basan Giggs, futbol hayatını profesyonel futbolcu olarak sürdürüyor, hem de yaşının başına 4 gelmesine rağmen. Kendimi 40 yaşında düşünüyorum da, muhtemelen merdiven çıkmaktan aciz koca göbekli, koca totolu bi teyze olurum. Bu adam yaşı ilerledikçe inceldi, fitleşti, adeta kurudu (lanet olsun ingiliz genlerine :( (biliyorum Giggs ingiliz değil ya bi susun be :@))

Giggs'in jübilesi yaklaştıkça iki husus üzerinde kara kara düşünmeye başladım. Daha az duygusal olanından başlayayım hadi, ilk husus ben Galatasaraylıyım birçoğunuzun bildiği ve bilmeyenlerin de sağına soluna bakarak öğreneceği gibi, Galatasaraylı, Galatasaray'a mal olmuş bir futbolcu diyelim ki Hasan Şaş, sonradan geldi hoca falan da oldu hatta... Neden Giggs'e düşündüğüm, Neville'de gördüğüm jübile Hasan'da olmadı mesela? Yada Hakan Şükür'de? Peki ya Bülent Korkmaz'da? Neden Galatasaraylı diye düşündüğümüz herkesin totosuna teneke bağlayıp yolladık? Lafa gelince şöyle duygusal milletiz böyle romantiğiz diye bik bik etmeyi biliyoruz. Hani bizim vefamız? Neyse bugün Giggsy'nin günü, konudan sapıyorum.

Geleyim ikinci hususa, yıl olmuş 2013, şurada 2014'e maksimum 35 gün var, hala yaşlanmaya dur diyecek bişey bulamadı biliminsanları. Yaşlanmak nedir ya? Mesela benim ömrümün 1 senesini Giggs'e, 1 senesini Hagi'ye, 5 senesini anneme, 5 senesini babama çekip alabilmeliler. Yoksa, hadi Giggs elin oğlu (hayıııırr değil) Arda'nın, Selçuk'un jübile yapacağı günleri düşünüp futboldan soğuduğum anlar oluyor, net! Aslında ufak ufak elini eteğini çekmek lazım. Her şey bitmek üzerine programlı demişti canını yediğim. Bi gün her şeyin biteceğini kabullenirsen ayrılık daha çok acıtır demişti. Kahretsin, benim dışımda herkes haklı :@ Azaltarak bırakmak lazım futbolu. Daha az acıması için...

Nice yaşlar görsün güzel adam, iyi ki doğmuş, iyi ki 40 olmuş. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎