Sıla | Mürekkep

Afitap Sıla'nın Yeni Ay albümünden sonraki 6. albümünün adı. "2 senenin sonunda bize neler anlatmış" diye açtım spotify'dan ve dinlemeye başladım. Mübalağa olmayacağından emin olduğum bir cümle kuracağım Sıla ile ilgili zira bence sonuna kadar hak ediyor. Albümü dinlerken Sezen Aksu'nun 80'ler ve 90'larda yaptığı albümler gibi bir tat aldım. Bir sanatçı için zirve noktalarından birisi olsa gerek bu durum.

Albümde 12 şarkı var. Tamamının sözleri Sıla'ya ait. Müzikler ise Sıla albümlerinde olduğu gibi Efe Bahadır ve Fatih Ahıskalı arasında dağılmış durumda. Efe'yi zaten Sıla'yı takip eden herkes tanıyordur diye düşünüyorum. Fatih de Sıla'nın solistliğini yapıyor zaman zaman. Ankara'da Armada konserinde Sıla ara verdiği esnada bizi bir hayli coşturmuştu. Bedük'ün de remixlediği bir şarkı mevcut. Albümün D&R fiyatı 19.90. Hala dinlemediyseniz, dinleyin. 

Lacivert: Albüme Sezen Aksu albümü dedim ya, Sezen albümlerinde de böyle bir intro şarkısı olur; enstrümantal, yavaş yavaş yükselen, maksimum bir buçuk dakikalık... İşte Lacivert de o şarkısı albümün.

Ziyan: Sıla'nın sert, döver gibi, güçlü, kendisini yansıtan karakterli şarkılarından birisi olmuş. Başarılı, kışa doğru ön plana çıkarsa çok iş yapar.

Can Dostum: İntrosu nefis. Gözlerimi kapatıp dinleyince Efe Bahadır ile sohbet eder gibi söylediğini gördüm şarkıyı. Alt yapısı çok çok iyi. Şarkıda Sıla'ya Prag Filarmoni Orkestrası eşlik etmiş. Benim favorilerimden bir tanesi.

Engerek: Bir normal hali bir de Bedük'ün remixlediği hali var. Afitap ile çıktı ya Sıla, Afitap'ı seven bunu da sever diyeyim şarkının yürüdüğü yeri anlayın. Hareketli, tatlı, kendini dinletiyor. Remix haline gelince; Bedük'ün eli değince, zaten hareketli olan şarkı daha da uçmuş. Remixini ben orijinalinden daha çok sevdim tam yaz şarkısı olmuş. Afitap'tan sonra piyasaya çıkmasını öngörüyorum.

Afitap: İlk dinlediğimde Sıla niye böyle bir şarkı yaptı ki diye düşünmüştüm, çok erken vermişim kararımı. Dinledikçe tatlılaşıyor şarkı böyle bir şey olamaz! Sürekli dilimde "az şekerli bi kahve yap, sade içemiyorum afitap" :)

Müstehcen: Albümün geneline yayılan "vurmalı saz" hakimiyetinin en fazla hissedildiği şarkılardan birisi. Dinlerken gülümsediğimi fark ettim. Tam dokuz sekizlik şarkı. Şarkının sonunda da tatlı bir sürpriz var.

Yan Benimle: Can Dostum ile albümde benim favorim. Tam bir Sıla şarkısı. Sevişmeden Uyumayalım gibi, Hediye gibi, Yara Bende gibi, Dön Demeyi Unuttum gibi. Çok dım tıs dım tıs gününüzde değilseniz diğer şarkılardan hoşlanmayabilirsiniz ama bu şarkı her güne her moda gider. Ellerine sağlık.

Bırak: Alt yapı olarak güzel, müzik güçlü, fakat Sıla şarkının sözlerini çok fazla oynamış. Sanki farklı sözler olsun diye zorlama olmuş gibi. Halbuki Cruyff'un futbola söylediği şeyi uyarlamak gerekirse, basit güzeldir. Yazık olmuş.

Münferit: Bu şarkıyı da çok sevdim ben fakat neyini sevdiğimi çözebilmiş değilim. Boş vermişlik hakim şarkıya. Böyle rahat bir koltukta salaş bir pantolonla oturup, bacak bacak üstüne atıp, kitap okuyormuş hissi veriyor bana. Sanırım bu rahatlığını seviyorum. Rahat şarkı mı olur, aha Sıla yapmış, olmuş! Aradaki yan flüt ise ha ri ka!

Kurşun: Bırak şarkısında yapılan hatanın tekrarı. Efsane olacakken direkten dönmüş. Bu iki şarkı için gerçekten üzüldüm. Ablacığım pür bir dil kullansan ya şu şarkılarda. Kurduğun cümleler ağdalı olmasa da seviyoruz biz seni kurban olduğum.

Günaydın Sevgilim: Aranan damar son şarkıdan geldi. Depresyondayken dinlemeyiniz diye kamu spotu koydurması lazım bu şarkının başına. Böyle etinizi alıp sıkıştırıyor gibi can yakıyor. Olmuş, tebrikler!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎