Uzun, Beyaz, Bulut | Buket Uzuner

Hele bir de okuduğum bir Çanakkale Savaşı hikayesi kalbimi paramparça edip beni ağlatmasın... Çanakkale Savaşında çarpışan Avustralyalı bir gencin hem ANZAK hem de Türk tarafında kahraman görülmesi fikri kağıt üstünde düşünüldüğü zaman "epik" olarak yorumlayabileceğiniz bir hikaye olsa da, kalbi çok doğru yerden (Çanakkale) yakaladığı için "ya daha neler be" demiyor, diyemiyorsunuz. Yine de anlatımdaki tekrarlar çok boğuyor insanı. Bir de diyaloglardaki yavanlık çok dikkat çekiyor. Hani kitap başka bir konu üzerinden yürüseydi bitirmek ister miydim? Emin değilim açıkçası. Ama duygulandım, (#spoiler) hatta Üsküplü İskender'in öldüğü sahnede (#spoiler) iş yerinde olmama rağmen gözyaşlarımı tutamadım. Bu yüzden asla vakit kaybı olarak görmüyorum ve evet, tavsiye de ediyorum gözüm kapalı. Kitap 323 sayfa D&R fiyatı 19 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎