Canan | Peyami Safa

Vaaayh vayh analar neler doğuruyor, oku da kadınlık öğren Serap dedim kendime. Şaka bir yana ben genelde okuduğum kitaplardaki erkek karakterlere kızarım. Bu kitapta tam tersi oldu. İki kadın karakterin ikisine de kızdım. Biri pasif diye biri de "çok" aktif diye. Okumayanlara spoiler yok! Favori karakterim ise açık ara Selim. Kendisi tam bir "ateş et ve unut" insanı. Asla aşka toslamayan, sırf hissettirdiği heyecan yüzünden aşkı hayatına alan ve işin cıvığı çıkınca da bir kalemde vazgeçebilen... Ne olmak isterdin diye bana sorulsa, tam da bu olmak isterdim. Lami isimli arkadaşı ise tokat manyağı yapmak lazım. Kitap bittikten sonra aklıma okuduğum şu haber geldi. Allahım dedim hakikaten böyle erkekleri donunda döndürebilen kadınlar var mı yahu!? Hani bakınca aslında daha komplike düşünen kadınlar evet, öte yandan daha çabuk bağlanan daha duygusal olan da kadınlar. Selim'in de dediği gibi "ikbalperest" olmak lazım sanırım biraz. 
Devam edersem spoiler vereceğim, kesiyorum. Ben kitabı yukarıdaki kapağı ile okudum. Ötüken Neşriyat basımı. Eski Türkçe kelimeler mevcut fakat birçoğunun açıklaması var dipnot olarak. Benim hiç bilmediğim ve açıklaması da olmayan 1-2 kelime ancak çıkar, onları da telefondan araştırıp buldum, sıkıntısı yok. 256 sayfalık bu kitabın D&R fiyatı 16 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎