Huzursuzluk | Zülfü Livaneli

Okuduğum ilk Zülfü Livaneli kitabıydı diyerek başlamak istiyorum. Artık ayıp diyerek ilk gördüğüm kitabını attım sepete. Gelir gelmez de okumaya başladım. Kitap, IŞİD sebebiyle yaşadığı yerden ayrılıp Amerika'ya giden ve orada hayatını kaybeden Hüseyin'in, çocukluk arkadaşı gazeteci İbrahim tarafından anlatılışını okuyoruz. İbrahim, Hüseyin'in yaşadıklarını adım adım takip ediyor ve Livaneli, İbrahim ile birlikte günümüzün birçok acısına; sığınmacılara, işkence edilip öldürülenlere, kendi ülkesindeki savaştan kurtulup yabancı bir ülkede de yaşama savaşı verenlere değiniyor. 

Açıkçası bu kitabı okuyana kadar içimdeki milliyetçi sürekli aynı soruyu soruyordu: "savaş bile olsa, vatanını nasıl terk edebilirsin?!" Her durumu kendi içinde değerlendirmek yerine kendi içimde değerlendirmek gibi kötü bir huyum var. Bu kitapla o huyum biraz törpülenecektir diye umuyorum. Kimseyi yargılamak kimsenin haddi değilmiş çünkü, okuduklarımdan sonra bunu gördüm özellikle... Çok da ayrıntıya girmeyeyim ki siz de okuyun, mutlaka okuyun. Ben mi? Ben diğer Livaneli kitaplarına süzülmeye devam edeceğim. 160 sayfalık kitabın D&R fiyatı 15 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎