Kırmızı Saçlı Kadın | Orhan Pamuk

Kitaba başladıktan sonra epey sıkıldım itiraf etmeliyim. Fakat kitap 15-20 bölümler arası yükselmeye başladı ve işten dönerken neredeyse servisten inemememe neden oluyordu. Geçmiş hikayelerden ve efsanelerden etkilenerek ilerliyor kitap ve bunun üzerinde o kadar duruluyor ki beklenen son oluyor. Babayla oğul arasındaki çatışmayı felsefi bir dille betimlemeye çalışıyor. Hem de bunu doğu/batı edebiyatından örneklerle yapıyor. Fakat fazla zorluyor sanki. Spoiler vermemek adına bu noktada duruyorum. Bir de babalar, oğullar, arkadaşlar falan iyi de kitaba adını da veren ve ana karakter olması gereken Gülcihan'a ilişkin karakter tahlili neden bu kadar yüzeysel yapılmış merak ettim. Okudum, şikayet etmem, keyif de aldım. Ama daha iyi olur muydu, kesinlikle olurdu ve olmalıydı da. Kitapla ilgili en tatlı nüans ise kapak fotoğrafının hikayesinin kitabın içinde geçiyor oluşuydu. İnsanların fikirlerine rağbet etmek yerine okuyun ve kendi fikrinizi edinin. Kitap Yapı Kredi Yayınlarından çıkma 204 sayfa ve 12 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎