Başlangıç | Dan Brown

Çok kıymetli bir dostum kitaba başladığımı görünce "beklentiyi yükseltme hayal kırıklığın büyük olur" demişti. Aslında beklentiyi benim gibi abartmadan (hayatımdaki her şeyde aynı sorunu yaşıyor ve akıllanmıyorum) edebinizle okursanız, nefis bir Dan Brown kitabı daha sizi bekliyor! Dahi profesörümüz Langdon, bu kez İspanya'nın altını üstüne getiriyor. İtalya'ya alışmıştık halbuki... İspanya'da o eser senin bu kilise benim dolanarak kitaptaki "büyük gizemi" çözmeye çalışıyor. Kitabın diğerlerinden farkı aslında günümüze epey göz kırpıyor olması. Teknolojinin mi yoksa dinin mi olmadığı toplumda yaşamak istersiniz fikri üzerine kurulmuş tüm hikaye. Yapay zeka, dinlerin günümüzde pek de revaçta olmaması hatta tam aksine dinsiz inanışların ön plana çıkmış olması gibi popüler konuları gizemle yoğurup başarılı bir iş ortaya çıkarmış. Tüm Langdon'lı Dan Brown kitapları gibi filme dönüşmesini dört gözle bekliyorum. Tom Hanks'in Madrid, Bilbao ve Barcelona semalarında fink attığını görür gibiyim. Ambra karakteri için gönlümden geçen elbette Penelope Cruz fakat sanırım Pen'in de benim de devrimiz biraz geçiyor... Kitaba dönecek olursak, Altın Kitaplar tarafından basılmış, 535 sayfa ve 38 TL. İndirim falan kovalayın alın mutlaka. Sanatsal açıdan bu kadar zengin bir eserin okunması lazım. En azından genel kültür açısından. Çünkü kitabı okurken bir eser geçiyor hooop google'a atlıyorum. Bir kilisenin mimarisinden bahsediliyor hooop tekrar google. Birçok açıdan epey doyurucu yani. Okuyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎