7yüz

7yüz, BluTv'nin internet dizilerinden bir tanesi. 7 bölümden oluşan tek sezonluk bir iş. Kendi içinde başlayıp biten 7 hikayeyi anlatıyor. İnsanlar en karanlık yönleriyle yüz yüze gelirse nasıl şeyler yaşarlar ve hayatlarına nasıl devam ederler sorularından yola çıkarak hazırlanmış bir iş. Yaklaşık 3 gün içinde bitti 7 bölüm ve tek kelimeyle nefisti. Keşke 7 bölümle kalmasaydı. Biraz daha detaylı konuşmak istiyorum şimdi. İçerisi spoiler kokabilir, uyarayım.

Bölüm bölüm gidelim istiyorum. İlk bölümün adı Büyük Günahlar. Cem Davran kocaman oyunculuğuyla son zamanlarda izlediğim en iyi performansa imza atmış. Sinan Tuzcu ve Merve Dizdar'ın oyunculukları da çarpıcı ama Cem Davran'ın gölgesinde kalmışlar maalesef. Dizinin ilk bölümü olarak epey kuvvetli bir başlangıçtı açıkçası. İkinci bölüm Prosedür. Melisa Sözen ve Engin Hepileri oynuyor. Evlenip boşanmış fakat arkadaş kalmaya çalışan bir çifti canlandırıyorlar. Melisa'nın karakteri eski eşinden vazgeçemiyor maalesef ve beyne verilen elektrik dalgaları neticesinde saplantıdan kurtulabileceğinden bahsediyor Engin'in karakteri. Neticede Melisa, Engin'den vazgeçiyor ama bu sefer de Engin onu saplantı haline getiriyor. Sil Baştan filmine ince ince göz kırpan, duygusal gerilimin hiç eksik kalmadığı bir bölüm olmuş.

Üçüncü bölüm Hayatın Müziği. Damla Sönmez'in ışıl ışıl parladığı bir bölüm. Damla'nın karakteri pasif bir reklam yazarı. Bir gün bir yaşam koçuna gidiyor ve açılıp saçılıyor. Güya tabii. Dizi açık açık kişisel gelişim diye bir şey yoktur hepsi kafanızın içinde diyor ve o kadar haklı ki! Cem Davran'dan sonra 7 bölümde en beğendiğim oyunculuk çok net Damla Sönmez'e ait. Janset'i de es geçmemek lazım elbette. Dördüncü bölüm Eşitlik. Bu bölümde nihayet güzel adam Ekin Koç arzı endam eyliyor. Bu bölümün karanlık noktası yine cinsellikle ilgili. Pınar Göktaş, Ekin'in sevdiceği olan kız, birkaç yıl önce yaşadığı bir ilişkinin internete yüklendiğini görüyor. Evlenme teklifi aldığı adamdan uzağa, kimsenin kendisini tanımadığı yerlere gitmek istiyor ama Ekin, eşitliği sağlamak için kendi videosunu çekmesi falan kafamda tek bir repliği hatırlattı bana: böyle şeyler sadece filmlerde olur canım!

Beşinci bölüm Refakatçiler. Genco Erkal'ın bir dizide oynaması fikri bile ne kadar mühim aslında. Bir de onu izleyebilmek beni heyecanlandırdı ama bir o kadar da paramparça etti. Çünkü ölümden değil, yaşlanma ve daha kötüsü yalnız yaşlanma fikrinden korkan benim en acıyan yerimi dürttü bu bölüm. Karın ağrısıyla izledim. Gözlerim dolu doluydu bölüm boyunca. Çok gerçekti çok çarpıcıydı. Allah uzun ömür versin de daha çok izleyelim inşallah. Tilbe Saran da müthiş bir oyuncu olduğunu bize birkaç cümle ve bolca mimik ile bir kez daha gösterdi! Altıncı bölüm Karşılaşmalar. Dizinin bu bölümü bence 7 bölüm içinde en vasatıydı. Bir kere başroldeki elemanın kızı stalk eylediği ve sapıklığı çok netti. Uygulamayı indirmekte gösterdiği imtina sonra dalga geçmesi ve "biri bizi gözetliyor" tripleri bir şey sakladığının göstergesi gibiydi. Tek iyi tarafı görüntü yönetmenliğiydi açıkçası. Aydınlandığı anlarda ekranda parlayan, gerçeğe döndüğünde kararan bir Belçim Bilgin gördük mesela. Nefis detaydı açıkçası. 

Son bölüm ise Biyolojik Saat. İşin klişesi şudur: kadın yaşlandıkça biyolojik saati dürtmeye başlar ve olmayacak adamlarla evlenip bir an önce çocuk yapayım moduna girer. 7yüz ne yapar peki?! Erkeğe biyolojik saatin ilerlediğini hatırlatıp onu evlenme ve baba olma bunalınımına sokar. Gerek 2. gerekse bu bölümde vallahi içim soğudu. Serkan Altunorak ve Dolunay Soysert başrollerde bu kez. Son bölümde acaba tüm bölümleri birbirine bağlayan 7yüz apartmanı ve Balıkesir detaylarına değinilse miydi dedim tek tereddüdüm bu oldu. Yoksa mutlu son finali hem bölümün hem de dizinin finali olduğunu belli etmiştir sanıyorum. Neticede izlediğimiz internet dizilerine bir yenisi daha eklendi. Ben bu dizide Yiğit Şener oynuyor zannediyordum ve 7 bölümde de inatla çıkacağı yeri bekledim. Çıkmadı tabii. En sevdiğim bölümler sıralamam 1=5>4>2>7>3>>>>6. Oyunculuk dersi veren Tilbe Saran, Genco Erkal ve Cem Davran'a tüm kalbimle sevgilerimi gönderiyorum. İzleyin, özellikle 5. bölümü. Son söz: Kimseyle küs kalmayın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎