Aşkımız Eski Bir Roman | Ahmet Ümit

Beklentim mi çok yüksekti gerçekten mi olmamış bilmiyorum ama bu kitap olmamış. Bildiğimiz Ahmet Ümit kitaplarının yakınından geçmiyor maalesef. Hele ki Nevzat Komiserimi anlattığı kitaplarla alakası yok. Kitapta 3 hikaye var aslında roman değil, öte yandan hikayelerden oluşan Şeytan Ayrıntıda Gizlidir isimli bir kitabı vardır ki nefistir, tavsiye ederim. Aşkımız Eski Bir Roman, Overlokçu Kız ve Sergey Nikolayeviç Jerkovski'ye Ne Oldu hikayelerin isimleri. Polisiyelerde bir klişe vardır bilirsiniz, katili tahmin ediyorsanız kitap sizi sürüklemez. İşte bu kitabın ve hikayelerin sorunu buydu sanıyorum. Belki üçüncü hikaye bir nebze şaşırttı ama onu da alakasız bir karakter işin içine girince oraya bağlanacağını çözmek çok da zor olmadı. Ahmet Ümit bu kitabı Yapı Kredi Yayınlarından çıkardı Everest'i bırakıp. Aslında kağıt üstünde her şey kusursuz görünüyor. Böyle şeylerin uğuruna inanıyorum ben sanırım ve bence YKY Ahmet Ümit'e iyi gelmedi. Kitabın tek tatlı tarafı Nevzat Komiserimin aile hayatına giriyor olmasıydı. Evgenia ve Azez'in, Nevzat'ın hayatına dokunup onu olumlu anlamda değiştiriyor olması bir kadın olarak çok hoşuma gidiyor itiraf etmek gerekirse. Kitap demin de dediğim gibi YKY'den, 224 sayfa ve indirimsiz fiyatı 22 TL. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎