Mahalle Kahvesi | Sait Faik Abasıyanık

Aldığım Sait Faik hikayeleri serisinin bitimine artık tek kitap kaldı. Çok ısınarak başlamasak da onu tanıdıkça okumak daha da keyifli geldi her kitapta. Mahalle Kahvesinde 22 Sait Faik Abasıyanık hikayesi bir de en sonra Orhan Veli'nin Sait Faik için Yaprak Dergisinde yazdığı bir pasaj var. İlk on hikayenin hepsi birbirinden güzel, sonraki on iki hikaye ve Orhan Veli'nin yazısı da çok keyifli ama ilk on hikaye benim daha çok hoşuma gitti. Bilmem Neden Böyle Yapıyorum ve Dört Zait bu kitap özelinde sanıyorum benim favori hikayelerim oldu. Bir gözlemden, basit, gündelik bir konudan hemen birkaç sayfalık bir hikaye uyduruveriyor Sait Faik. İnsanın adına hikaye ödülleri durduk yere verilmiyor tabii ki. Orhan Veli'nin onunla ilgili yaptığı tespit ise dört dörtlük, paylaşmadan geçemeyeceğim. Diyor ki; "Sait Faik bir mahalle çocuğudur." O mahalleye dair yazdığı her şeyi okutmayı başarıyor. Bana okutuyor en azından, hem de büyük keyifle! Kitabın bendeki baskısı Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlarından, 134 sayfa ve 12 TL. Hikaye seviyorsanız, ıskalamayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎