Momo | Michael Ende

Ben bu kitabı okurken muhtemelen distopik bir dünya olmasından sebep
1984'e, Fahrenheit 451 havası aldım. Kitaba adını veren Momo, küçük bir kız çocuğu. Çevresindekileri dinlemesiyle ve bu dinlemelerinin insanlara iyi gelmesiyle meşhur. Şehrin dışındaki antik tiyatroda yaşıyor. Kitaptaki kötü adamlar olan zaman hırsızlarına bir şekilde çevrim içi oluyor Momo ve aralarında bir savaş başlıyor. Hala okumamış olanlar ve okumayı düşünenler varsa daha çok uzatmayayım özet mevzusunu. Sadece 1984 ve Fahrenheit'a nereden benzettiğimi, işin distopikliğini anlatmak için bahsetmek istedim. Sanırım bu tarz kitapları okudukça fantastik evrene yaklaşıyorum inceden. Büyükler için masal yazıyordu arka kapağında. Momo tam da böyle bir kitap. İçindeki illüstrasyonlardan anlatım diline kadar her ayrıntı masal türüne göz kırpıyor. Sadece uzun bir masal diyebiliriz işte. Fakat zamanımızı bazen ne kadar boşa harcadığımıza yahut zaman ayırmamız gereken şeylere ince ince göndermeler yapıyor ve "masalların" hayal dünyasından da bu yönüyle ayrılıyor. Kitabın bendeki baskısı Pegasus Yayınlarından, 304 sayfa ve 30 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎