Looking For Alaska

Bugün 8 bölümlük bir mini dizi olan Looking For Alaska'yı konuşalım biraz. Ben hafta sonu bitirdim hemen size de anlatayım istedim. Aynı Yıldızın Altında kitabının (sonradan filmleştirildi de aynı isimle) yazarı John Green'in ilk romanından uyarlanmış bir dizi. Romana belki Alaska'nın Peşinde ismiyle rastlaşmış olabilirsiniz. Ben okumadım. Dizi ise malum ortamlarda mevcut, ben de oralardan izledim. Hadi Alaska'yı konuşalım biraz...
Dizi romandan uyarlama olduğu için yaklaşık ellişer dakikalık 8 bölümden oluşuyor. Tek sezon sürmüş geçen sene ve bitmiş. Alaska, başroldeki kızımızın adı. Miles isimli bir genç daha önce babasının da gittiği yaz okulu/kampı gibi bir yere gönderiliyor. Bu kampta oda arkadaşı olan Chip'in en yakın dostu Alaska ile de Chip vesilesiyle tanışıyorlar. Takumi de ekibin diğer elemanı. Bahsettiğim dört genç, zamanla paylaştıklarıyla, benzer yaralarıyla, birbirlerine duydukları sevgiyle bağlanıp güzel bir dostluk kuruyor ve yenilmez bir armada oluyorlar. Sıcak bir dizi. Karakterlere inanıyor ve seviveriyorsunuz bir çırpıda. Ergen dizisi gibi görünse de abartısız çocuklar olunca o ergenliğin sevimsiz vasatlığı yok dizide. Müthiş bir Hyde karakteri var mesela. Filozof gibi bir adam. Çocukların öğretmenlerinden birisi ve mentor olarak görüyorlar onu.

Culver Creek gibi bir kamp olsaydı liseye giderken gitmek ister miydim diye düşündüm. Bizde böyle şeyler pek yok biliyorsunuz. Aslında duygu olarak bu kadar yakın olup kültür olarak bu kadar farklı olmak çok enteresan değil mi? Dizide en sevdiğim karakter Chip oldu. Albay lakabıyla hem olgun, hem serseri, hem centilmen, hem fırlama bir velet. Baş karakterimiz Alaska ise annesini çocukken kaybetmiş, feminizmin varlığını savunan, kendini çekip çeviren ama tüm bu güçlü kalkanlarının altında kırık, naif bir çocuk. Miles tam da onun bu naif tarafına hitap ediyor. Dizinin bence tek ofsaytı bölümlerin uzun olması. Neredeyse bir saatlik bölümler mini birer film gibi. Bir de sigara fazla ön planda. Bölümleri izlerken benim bile canım istiyor ki ergenlerin kafalarına böyle böyle sokuluyor demek ki... Özetle, dizi güzel. Beklentiyi yükseltmezseniz tatlı bir tebessümle izlersiniz.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎