Çıplak Deniz Çıplak Ada | Yaşar Kemal

Ve bu serinin de sonuna gelmiş bulunuyorum. Bu yaşa kadar Yaşar Kemal gibi büyük bir ozanı okumamış olmak da benim ayıbım olsun. Bir Ada Hikayesi 4 kitaptan oluşuyor, 1998 yılında başlayıp 2012 yılında bitirilmiş bir seri. Özellikle 3. kitaptan sonra verilen yaklaşık 10 senelik ara yüzünden takip edenler epey beklemiş. Ben bu yıl, gayet keyifli şekilde aralar vererek okudum ve içinden deniz geçen bu serinin duruluğuna çarpıldım. Seride sırasıyla Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana, Karıncanın Su İçtiği, Tanyeri Horozları ve son olarak da Çıplak Deniz Çıplak Ada kitapları mevcut. Kitaplar, cumhuriyetin ilk yıllarındaki mübadele döneminde Ege'de bir adaya taşınan insanların hikayelerini anlatıyor. Ütopik bir dünya, herkes iyi insan, herkes bilge adeta, düşmanlık yok herkes dost. Keşke tüm dünya böyle olsa diye düşünmeden edemiyorsunuz okurken. Kitaptaki tasvirlerse ütopik dünyadan birden masal dünyasına götürüyor. Pişen yemekler, edilen sohbetler, çiçek kokuları, denizin dalgaları... Yalnızca okumuyor yaşatıyor adeta. İlk 3 kitaptaki karakterlerin birçoğunun hikayesi tatlıya bağlandı, büyük aşklar evlilikle sonuçlandı ve masal dünyası masallığını bir kez daha gösterdi. Biliyorsunuz, böyle mutlu sonlar sadece masallarda olur zira. Kitabın bendeki baskısı Yapı Kredi Yayınlarından, 272 sayfa ve 30 TL. Evet, İnce Memed serisi için ne bekliyoruz?!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎