Hayatın Mucizeleri | Stefan Zweig

İş Bankası Kültür Yayınlarının Zweig baskılarının tamamını peyderpey alıp okuyordum. Hayatın Mucizeleri, Zweig külliyatımın son eseri oldu. İş Bankası'ndan çıkıp okumadığım kitabı kalmadı neticede. Başka kitabı çıkar da basılır mı bilmiyorum. Fakat benim açımdan nefis bir yolculuktu. Son kitap Hayatın Mucizeleri ise aslında Zweig'in yazdığı ilk hikayelerdenmiş, önsözünde belirtiliyor. İlk hikayelerinden birisi olmasına rağmen tasvirlerdeki o müthiş kuvveti ellerimle tutup gözlerinle görebildim. Buradan da anlaşılıyor ki edebiyata eser oluştururken çalışmak değil, yetenek asıl işi ortaya çıkaran. Kitapta yaşlı bir ressamdan, kilise bir Meryem Ana portresi resmetmesini ister. Ressam da gençten temiz yüzlü bir kızı model olarak seçer ve çizime başlar. Öyle naif, öyle başarılı bir portre çıkar ki ortaya resimden ne kız vazgeçmek ister ne de ressam... Kız resmi içselleştirir ve artık o resmin bir parçası gibi hisseder kendini. Kitap kısa bir roman gibiydi, novella dedikleri cinsten. Yine, yeniden kendini sevdirdi Zweig. Bazı şeylerin bitmeye mahkum olması çok acı. Oysa yirmi kitabı daha olsaydı, yirmi kitap daha okurdum onun elinden. Siz de okuyun. Fiyat/performans oranı bu kadar iyi ikinci bir yazar bulamazsınız, böyle de iddialıyım. Kitabın bendeki baskısı İş Bankası Kültür Yayınlarından, 73 sayfa ve 8 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎