Balıkçı ve Oğlu | Zülfü Livaneli

Yıllardan bu yana Doğan Kitap'tan Livaneli'nin nefis kitaplarını okuduktan sonra ilk kez İnkılap Kitap'tan okuyorum, önce bunu belirtmek istedim. Alışkanlıklarına fikri sabit şekilde bağlı bir kadın olarak benim için büyük insanlık için küçük bir değişiklik bu. Livaneli kitaplarını koşulsuz şartsız çok beğenirim. Benim için bazı insanlar vardır ne yapsa altına imzamı gözüm kapalı atacağım, edebiyat dünyasındaki adamım da Livaneli'dir. Balıkçı ve oğlu kitabını yazdığını biliyordum ki, ilk bölümünü zaten gazetede yayımlamıştı daha önce. Kitabı çıkar çıkmaz almış, fakat yazdığı bu deniz hikayesini deniz kenarında okumak istediğim için biraz bekletmiştim. Deniz kenarına inip kitabı elime aldığımda öyle akıcı ve keyifli bir hikaye çizdiğini gördüm ki, denize girmeyi unuttum desem yeridir. Güncel toplumsal olaylara; göçe, kıyıların imara açılmasına, deniz kirliliğine, balık yetiştiriciliğine, kısacası Ege'de ve Akdeniz'de canımızı yakan ne varsa hepsine küçük küçük dokunarak bu incecik kitapla kalbimi eritmeyi yine başardı. Mustafa ile Mesude'nin hikayesini askı olarak kullanmış ve sıraladığım olayları birer birer bu hikayenin üzerine asmış. Kitabın sonunda da birçok kitabında olduğu gibi kendisiyle kitapla ilgili yapılan söyleşiye yer verilmiş. Kitapla ilgili söyleyeceğim son şey, bir Ege hikayesi, bir deniz hikayesi olmasından dolayı bana Sait Faik'i anımsatması oldu. Livaneli, Hemingway'e atıfta bulunuyor ama sanırım ben Hemingway okumadığım için benzerlik kuramadığımdan Sait Faik'e benzettim. Yalın anlatımı ayaklarımı denize sokmuşum da tatlı tatlı dalganın vuruşunu izliyormuşum gibi hissettirdi, tıpkı Sait Faik okuduğum anlarda hissettiğim gibiydi... Kitabın bendeki baskısı İnkılap'tan, 140 sayfa ve 28 TL. Okursanız pişman olmazsınız, bana güvenin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎