Dış Politikada Liderlik | Kürşat Kan


Selçuk Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışıyor. Kürşat Hoca ile yolum, yüksek lisans yaparken kesişti. Önce Uluslararası Güncel Sorunlar sonra da Türk Dış Politikası derslerini aldım kendisinden, büyük bir keyifle hem de... Kürşat Hoca doktora tezini kitap haline getirmiş, ben de görünce okumak istedim hemen. Dış politikada liderliğin anlam ve önemini, Demokrat Parti'de dışişleri bakanlığı yapan Fatin Rüştü Zorlu üzerinden irdelemiş kitapta. Kitap 5 bölüm ve bir sonuçtan oluşuyor. Benim için en keyifli bölüm ikinci bölüm oldu. İkinci bölümde; çok partili döneme geçiş, Cumhuriyetin ilanından yaklaşık 20 sene sonra Cumhuriyet Halk Partisinin iktidardan olması, yaklaşık 15 sene sonra da yaşanan darbe, zaten Türk siyaset tarihinde ilgimi çeken bir bölüm olmasından da sebeple, okurken bana büyük keyif verdi. Takip eden bölümlerde Zorlu'nun hayatı, tezin araştırma konusu olan liderlik profili analizi metodu ve sonuç bulunmakta. Kitap genel olarak beklediğimden keyifliydi. Zorlu'ya ilişkin çizilen profilse dikkat çekici. Okurken yok yere öldürmüşler adamı diye düşündüm. Haksız yargılamalar, yok yere ölen insanlar, yıllarca parmaklıklar ardında kalanlar... Ülke dönüp dolaşıp 60 yılda bir aynı turnikeye giriyor enteresan şekilde. Ben muhtemelen (inşallah) göremem fakat bundan 60 sene sonrası umuyorum böyle olmaz. Kitabın bendeki baskısı Çizgi Kitapevinden, 224 sayfa ve 30 TL. Siyaset tarihine biraz merakınız varsa, pişman olmazsınız..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎