Siyaset Bilimi | Ahmet Taner Kışlalı

"Ciddili" kitaplar okumaya devam ediyorum. Ama sanırım bu kitaptan sonra bir parça molayı hak ettim. Ciddiliden kastım daha akademik, daha resmi dili olan, bir hikayeye bağlı kalmayan kitaplar. Kesinlikle sıkıcı değil. Bu kitap özelinde konuşmam gerekirse keyifliydi bile diyebilirim. Öncelikle müthiş yalın bir dille yazılmış. Okurken kesinlikle yormuyor. Akademik bir dili ve atıflarla bölünen bir yazım örgüsü yok. Giriş ve arkasından üç bölümü barındıran kitap, siyaset öğrenmeye merakı olanlar için adeta bir başucu kaynağı. Bugün güdülen siyasete bakınca kitaptaki verilen bilgilerin ne kadar nahif olduğunu düşünüyorsunuz ister istemez. Fakat yine de Kışlalı'nın gençlere önerdiği gibi yapabileceğimiz tek şey okumak işte. Bugün güdülen siyaset demişken tam bu noktada kitaptan notlarıma yazdığım bir bölümü paylaşarak yazıyı toparlıyorum; "Alain Rouquie, askeri darbelerin laboratuvarı sayılan Latin Amerika üzerindeki incelemelerin ışığında, askeri darbelerin "her zaman bir gelir transferi ve toplumsal planda kartların yeniden dağıtımı" sonucunu verdiğini söylüyor." Kitabın bendeki baskısı Kırmızı Kedi yayınlarından (devam kitabı da varmış onu da attım sepete yakın zamanda okurum), 384 sayfa ve 40 TL. Meraklısına tavsiyemdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎