Demian | Hermann Hesse

Daha önce hiç Hesse kitabı okumadığımı itiraf ederek başlayayım öyleyse. Başlamak için doğru tercih miydi bilmiyorum ama beni rahatsız etmedi, hatta güzel bir tanışmaydı bile diyebilirim. Genç bir adamın yetişmesini okuduğumdan mıdır bilmiyorum Werther'in hikayesine benzettim. Kendini tanımanın, kendi içine dönmenin, büyümenin ne olduğu anlatılıyor kitapta genç bir erkeğin gözünden. Bu genç adam, Sinclair, büyürken ciddi gelgitler yaşıyor kendi içinde. Aslında fark etmeden çocukların kanatlarını kırıyoruz. Kimi zaman yaptığımız kritiklerle, kimi zaman verilen eğitimle, kimi zaman da çocukların kendi aralarında yaşadıkları o saçma hırçınlıkla. Şanslı olanlar ise kırık kanatlarını onarıp yola devam edenler. Sinclair'in hikayesini okurken kendi içine dönme ihtiyacı duyuyor insan. Kendi iyisini, kötüsünü, nereden gelip nereye gittiğini görmek istiyor. Ne mutlu başarabilene! Kitaba adını veren Demian ise Sinclair için bir nevi mentor olduğunu belirteyim. Çevremizde Demian'ların çoğalmasını dileyerek noktayı koyuyorum. Kitabın benim okuduğum baskısı Can Yayınlarından, 211 sayfa ve 30 TL. Felsefeyi seviyor, okurken "yer nere gök nerede ben neredeyim" kafasına ulaşmayı seviyorsanız, adamınız Demian!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎