Siyasal Sistemler | Ahmet Taner Kışlalı

Kışlalı'nın ilk okuduğum kitabı
Siyaset Bilimi kitabıydı ve okurken böyle giriş seviyesinde anlatabiliyor olmasına müthiş şaşırmıştım. Çünkü siyaseti henüz 101 seviyesinde takip etmeye başlayan benim için gerçek bir öğretici kaynaktı. Devam kitabı olarak da Siyasal Sistemler'i yazdığını da kitapla ilgili okuma yaparken görmüştüm (evet kitabı okuyor, sonra da kitapla ilgili okumalar yapıyor, bitmiyor okuması). Siyasal Sistemler kitabı biraz daha teferruata girdiğinden midir yoksa ben hazır olmadığımdan mıdır kestiremiyorum biraz ağır geldi. Bir kere kitapta en göze çarpan şey sol eğilimli olmasıydı. Marksizm'den diktatörlüğe tek adamlıktan temsili demokrasilere kadar birçok sistemi, örnekleriyle birlikte anlatıyor. İlgilisi, bu alanda akademik çalışma yapanı için bir başucu eseri elbette. Ben akademiden uzaklaştım galiba :) Kitapta en sevdiğim taraf ise; örneklendirmenin çok başarılı olması. Bir fikir sürüyor mesela. O fikri de örneklendiriyor. İşte ben o örneği hayata oturtup, yazılı olan bir bilgiyi gözümün önüne getirebiliyor ve anlayabiliyorum. Bir öğretmenden daha ne beklersiniz ki? Tarih öğretmenlerim böyle ders anlatsaydı şimdi bambaşka yerlerde olabilirdim, evet. Hocalara da suç attığımıza göre artık bağlıyorum. Kitap Kırmızı Kedi Yayınlarından, 384 sayfa ve indirimsiz fiyatı 48 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎