Tek Adam Cilt 3 | Şevket Süreyya Aydemir

Bu mükemmel serinin de sonuna gelmenin gururu içerisindeyim. Yıllardır tamamlamayı kendime hedeflediğim ve fıldır fıldır arandığım bir kitap olmuştu. Önce reklamlar: Serinin ilk kitabına buradan, ikinci kitaba ise buradan ulaşabilirsiniz. Üçüncü ve son kitap 1922 yılı ile başlıyor ve Mustafa Kemal'in vefatına kadar geçen süreç işleniyor. Bu kitapta yine Mustafa Kemal odaklı değil, yeni kurulan devlet odaklı ilerliyoruz. Yapılan inkılaplar, demokrasinin işlemesi adına kurulan muhalefet partisi, kitabın işlendiği yıllardaki iç ve dış politika durumları, diğer ülkelerin durumları (özellikle İtalya ve Mussolini ile ilgili kısımdaki öngörüsünün önünde saygıyla eğilmek lazım) kitaptaki yalnızca birkaç konu başlıkları. Açıkçası ekonomi ile kalkınmaya ilişkin sayfalar beni açık ara yoran sayfalar oldu. Bir de üçüncü kitapta artık anıların tekrar etmeye başladığını fark ettim. Galiba biraz zorlama olmuş uzatmak. Yine de etkileniyorsunuz okurken. Bilhassa hastalığından bahsedilmeye başlayan bölümleri sonunu bilmeme rağmen içim ezilerek okudum. Bilimin ışığından şaşmayın diye öğütler veren ve bilimi eğitimi geliştirmek için bu kadar çabalayan bir insana o günlerin şartlarındaki bilimin bir sene teşhis koyamaması ve ölümün kaçınılmaz olması hayatın bize attığı kahkahaları duymama sebep oluyor adeta... Kitabın bendeki baskısı Remzi Kitapevinden, 536 sayfa, ben Amazon'dan üçlü set olarak almıştım, ne şanslıydım ki 85 TL'ye indiğini görüp almıştım Ekim 2021'de. Size de bol şans dilerim, zira bu seriyi okumayı ıskalamamak mühim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎