Bütün Şiirleri | Orhan Veli

Lise edebiyat derslerinden aklımda kalan nadir akımlardandır "Garip (birinci yeni)". Orhan Veli'nin de kitapta en iyi arkadaşlarım dediği Oktay Rıfat ve Melih Cevdet ile bu akımın temsilcileri olduğu mesela hala aklımda. Hala diyorum çünkü ben liseden 2004 yılında mezun oldum. 2004'te doğan veletler bugün oy kullanacak yaşa geldi. Ooo dinozor, alırım bi dal! Neyse buraya dalmamın sebebi alışıldık çerçevenin, o konfor alanının dışına çıkma çabasına çok büyük saygı duyuyorum. Şiirin kafiyeli dörtlü bir kalıbı vardır ya eline almış balyozu küüüt diye indirip dağıtmış ya dizeleri kafiyeleri, sonra da oturmuş deniz kenarına yakmış sigarasını keyfine bakmış gibi geldi okurken. Kitabın başında Garip akımını açıklarken bu durumu "otomatizm fikrine bağlanışın yersiz olduğu" şeklinde anlatıyor. Gel de saygı duyma şimdi bu isyan bayrağına! Not aldığım şiirleri; Dağ Başı, Davet, Giderayak, Ölüme Yakın ve elbette Ayrılış oldu. Güzel Havalar zaten Orhan Veli'nin imzası gibi, onu saymıyorum bile. Hepsinin içinde favorimse Giderayak. Çarpılarak okuduğumu itiraf etmeliyim. Kitabın bendeki baskısı Eksik Parça Yayınevinden, 256 sayfa, ben Migros'tan 12 TL'ye almıştım tatilde elimdeki kitap bitince, aynı yayınevini bulamadım şimdi fiyat araştırması yaparken, Doğan Kitap baskısı 19 TL görünüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎