Ezbere Yaşayanlar | Emrah Safa Gürkan

Sanki aylar geçmiş gibi değil mi? İlk günlerde yeniden okumayı geçtim, yemek yeme ve uyuma motivasyonunu bile bulmakta zorlanıyordum. Hepimiz aynı durumdaydık biliyorum. Okumak için kendimi hazır hissettiğimde kitap elimin altında beni bekliyordu. Neticede yapacak daha iyi bir işim olmadığından dolayı seri şekilde bitirdim ve sanıyorum okumadan geçen günlerin de acısını çıkarırcasına bitirdim. Kitaba döneyim artık. Bir kere nefis epistemolojik detaylar mevcuttu. Sayfalarda geçen bazı kelimelerin dipnot olarak sayfa altlarında yapılan açıklamalarını keyifle okudum. Sırf bu şekilde bir kitap yazsa, ayrıca edinir ve zevkten dört köşe olarak okurum. Kitabın içeriğine de haksızlık etmiş gibi olmayayım zira verilen anekdotlar ve anlatılan olaylar, kelime bilgileri kadar olmasa da (bir parça ruh hastasıyım), keyifliydi. Kitapta 6 farklı başlık altında 6 bölüm ve bir de sonuç olmak üzere 7 bölüm var. Benim en çok hoşuma giden bölüm "Neden Dedikodu Yaparız" isimli 3. ve "Erkeklerle Kadınlar Neden Farklı Meslekler Seçer" isimli 4. bölümdü. Bir tarih öğretmeninden beklenmeyecek seviyede keyifli bir anlatımı var ESG Hocanın. Detaylara boğmadan, ders kitabı mantığından uzak, zaman zaman gülümseten ve bolca düşündüren bir kitap. Okumayanın eksik kalacağı türden bir iş. Ben epey keyif aldım önceki cümlelerde belirttiğim detaylar sebebiyle. Umuyorum okumamış olanlar da okur ve aynı keyfi alır. Kitabın baskısı Kronik Kitap'tan, 400 sayfa ve 60 TL.

1 yorum:

Yazın bakalım 😎