En Kısa Andır Mucize | Charles Bukowski

Merhabalar, dün bir parça yer altı edebiyatı okudum ve girdiğim hızla da çıktım yer altından. Benim gibi haza bir hanımefendiye daha sanatsal edebiyat yaraşır çünkü. İşin şakası bir yana, Bukowski ile tanışma kitabım olur kendileri. Tanışmamız ve ayrılmamız biraz üst üste olacak ama 2023'ün dünyasında artık ilişkiler hızlı başlayıp bitiyor malumunuz. Hızlı şekilde bitmesinin sebebi kitabın bir şiir kitabı tadında yazılmış olması. Alt alta sıralanmış kısa cümlelerle yazılmış kısa hikayeler ve anekdotlar var kitapta. Hank isimli orta yaş üzeri bir abimiz var kitabın anlatıcısı olarak. Yalnız yaşayan, at yarışından hoşlanan, yiyen, içen, gezen bir yazar arkadaşımız bu Hank. Bilinen de bir yazar. Fakat tanınmaktan ve popüler olmaktan pek hoşnut değil. Ama genç ve uzun bacaklı bir kadınsanız, işler biraz değişebilir. Daha aforizmalar içeren bir kitap diye hayal etmiştim fuarda kendisiyle göz göze gelip alırken, pek beklediğim gibi çıkmadı yazık ki. Yine de bir insan tasviri okudum ki, paylaşmadan geçmek büyük haksızlık olur. Bankada karşılaştığı boş beleş bir heriften şu şekilde bahsediyor; "hayatında başına henüz bir şey gelmemiş birinin şahsiyetsiz ve kaygısız yüzüne sahipti" nefis değil mi yahu? Kitaba çarpılmamış olabilirim ama bu tasvire çarpılmamak elde değil. Kitabın bendeki baskısı Parantez Yayınlarından, 256 sayfa ve indirimsiz liste fiyatı 120 TL. Siz birkaç yerden fiyat almayı ihmal etmeyin yine de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎