Kızıl Serap | Burhan Cahit Morkaya

Öncelikle bu yazıyı okuyup bana hediye kitap alacaklara küçük bir not; beni avcunuzun içi kadar iyi bilmiyorsanız, kitaba da %100 güvenmiyorsanız bana kitap almayın. Hem bırakmaya kıyamıyorum hem de körlemesine okuduğum için bilinmezliğin stresi basıyor. Bu kitap da hediye geldi (sırf kapağında adım var diye), bitti ama beni de bitirdi. Dostum kitap demişsiniz ama bu bildiğin Brezilya pembe dizisiymiş. Aslında dönem süper. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçiş dönemi, İstanbul'da yalılarda köşklerde büyümüş Ayten isimli bir baş karakterimiz var. Ayten büyük heyecanlara kapılıp bir evlilik yapıyor fakat akabinde bu evlilik sona eriyor. Sonra birkaç birliktelik denemesi daha yaşasa da günün sonunda eli böğründe şeklinde tabir edebileceğimiz bir yalnızlığa mahkum ediliyor. Türk edebiyatında, bilhassa bu döneme dair yazılanlarda, kadınların görece daha hafifmeşrep erkeklerinse evli ama keyfine göre diğer kadınlarla da birliktelik yaşayarak geceyi aileleriyle tamamlıyor olması kadar beni kızdıran başka bir şey yok. Hele ki bunu aşk gibi bence insanın hayatında başına yalnızca bir kere gelebilen nadir bir duyguyu bahane ederek anlatmıyorlar mı, ifrit çıkarıyorum. Bu kitabı okumadınız mı, bence iyi etmişsiniz. Okumadan ölebileceğiniz kitaplar listesine girer zira kendileri. Kitabın bendeki baskısı Kırmızı Kedi Yayınlarından, 282 sayfa ve 60 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎