Taş Meclisi | Jean Christophe Grange

Son sözü önden söylemeliyim, tutamayacağım. Arkadaşlar, okuduğum Grange kitapları içinde en hoşlanmadığım bu kitap oldu. Sanki Grange kitabı değil gibiydi, çok enteresan. Kitap biraz da fantastik ögeler barındırdığı için beni itmiş olabilir, sorun kitapta değil bende belki de evet. Kitabın arka kapağında parapsikoloji, şamanizm, telepati kelimelerini okuduğumda arkama bakmadan kaçmalıydım aslında ama işte Grange okumaktan keyif aldığım için edinmiş bulundum maalesef. Kitapta böyle keyiflene keyiflene okuduğum tek mevzu -umarım spoiler olmaz- Moğolistan yolculuğuydu. Dondurucu soğuklar, o ilkel yolculuklar, geyiğe binme fikri, yolcu değil de kargo uçağıyla gitmek falan müthiş bir konforsuzluk vaat eden ama harika bir macera gibi göründü gözüme okurken. Ya da Grange'ın yazım şekli bana bu fikri tatlı gösterdi, bilemiyorum Altan. Bir de şu evlat edinme mevzusu var... Sanıyorum yoğun empati kurduğum bir konu olduğundan kitabın konusunun evlat edinme üzerinden inşa edilmesi, beklemediğim türden bir sürprizdi. Neticede kitabı tamamladım, aradan çıktı desem daha doğru olur. Bana çok hitap etmedi, elbette seveni vardır. Kitabın bendeki baskısı Doğan Kitaptan, 412 sayfa ve indirimsiz fiyatı 195 TL. Siz sıraladığım konuları ve fantastik türdeki kitapları ve hatta Grange kitaplarını çok seviyorsanız, bir şans vermek için indirim kovalamayı unutmayın. Zira bu kitaba 200 lira vereceğime İş Bankası Kültür Yayınlarından en az 4-5 kitap alır arkama yaslanır, keyfime bakarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎